• 12 Ekim 2018, Cuma 12:23

Artrit Gününde önemli açıklama

Aydın Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü tarafından, 12 Ekim Dünya Artrit Günü kapsamında yapılan açıklamada, mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için yapılması gerekenler sıralandı.

 

Tüm dünyada 12 Ekim Artrit Günü olarak kabul ediliyor ve bu kapsamda çeşitli farkındalık faaliyetleri gerçekleştiriliyor. Romatoid artrit (RA), halk arasında bilinen adıyla ‘iltihaplı eklem romatizması’ genellikle; eller ve ayaklar dahil olmak üzere birçok eklemde ağrı, şişlik ve çoğunlukla yarım saati geçen sabah katılığı veya tutukluğu ile karakterize kronik romatizmal bir hastalık olarak kabul ediliyor.

"OLDUKÇA SIK GÖRÜLÜR"

Farkındalık kapsamında Aydın Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü tarafından da bir açıklama yapıldı. Açıklamada, “Bel ağrısı, oldukça sık görülen, yaşam kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerinin yanı sıra doğrudan (tanı ve tedavi giderleri) ve dolaylı (iş gücü kaybı) ekonomik kayıplar nedeni ile topluma maliyeti yüksek önemli bir sağlık sorunudur. Ağrının kronikleşmesi ile ortaya çıkan sakatlık özellikle gelişmiş ülkelerde iş gücü kaybı ve üretim azalmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri haline gelmiştir. Ankilozan Spondilit (AS),özellikle omurgayı etkileyen, ağrılı, kronik, ilerleyici, sebebi bilinmeyen romatizmal bir hastalıktır. AS’ nin 8-45 yaş arası başlayabileceği bilinsede genellikle 15- 30 yaş arası daha sık ortaya çıkmaktadır. AS hastalığının ortaya çıkmasında en önemli faktör genetik yatkınlıktır” denildi.

YAPILMASI GEREKNLER

Mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için yapılması gerekenler ise şu şekilde sıralandı, “Her gün düzenli olarak bel ve karın kaslarını güçlendirici egzersizler yapın. Gerekli durumlarda ağır nesneleri; beli dik pozisyonda tutup, dizleri bükerek çömelip, ağırlığı kollara ve bacaklara vererek kaldırınız. Ayakta uzun süre durmaktan kaçınınız. Çay ve kahve tüketimini azaltınız. Stresle başa çıkma yöntemleri geliştiriniz.İşiniz gereği oturuyorsanız, yarım saatte bir ayağa kalkıp vücudunuzu esnetiniz. Yürüyüş ve yüzme bel ağrısını önlemede uygun sporlardır. Farklı sporlarla uğraşanların spora başlamadan önce ısınma ve sonrasında da esneme (stretching) egzersizlerini yapmaları sakatlıkların önlenmesinde önemlidir. Kilo vermek bel ağrısı riskini azaltır” (ŞERMİN ÇOLAK)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.

Bugün için kayıtlı nöbetçi eczane bilgisi bulunamadı.
26 / 11 Bulutlu
Yarın: 25/11 Sağanak yağışlı