• 5 Ağustos 2017, Cumartesi

YENİ MÜFREDAT VE EĞİTİM

Eğitim, bir ülkenin tüm bireylerini ilgilendiren bir olgudur. Bu yüzden çok iyi planlanması gereken bir sistem olmalıdır.

Müfredat öğretim sisteminin temeli hedeflere götüren teorisi denebilir. Hedefler ise ülke ve dünya ihtiyaçları doğrultusunda belirlenir. Bu ihtiyaçlar doğrultusunda konunun uzmanları ve paydaşları demokratik bir ortamda bilimsel bir şekilde tartışır. Sonuçları bir rapor halinde siyasi iradeye sunar ve karar alınır.

Türkiye’de bunun altyapısı ve geleneği var: Eğitim şuraları. Zaten bu doğrultuda şura kararları var.

Türkiye’de eğitimin tek tip insan yetiştirmeye çalıştığı, ATATÜRK İLKE VE INKILAPLARINA bağlı nesiller yetiştirmeyi hedeflediği konusu bir sendika tarafından eleştiriliyor.

Keşke yetiştirebilmiş olsaydık. O zaman bu kafada bir eğitim sendikası olmazdı! Yeni müfredat topluma soruldu ama tartışma yapılmadı.

Müfredat anket ya da kamuoyu araştırması ile hazırlanmaz. Bu bilimsel ve ulusal ve hatta evrensel bir konudur ve mutlaka bilim insanları tarafından hazırlanmalıdır. Tek tip insan yetiştiren eğitim sistemi değil, tarikat okullarıdır. Bu okullar dini okullar değildir. Din eğitimi devletin elinde olmalıdır. Tarikat veya cemaat okullarının nelere yol açabileceği FETO OKULLARI ile görülmedi mi?

GÖRMEZ dediklerimiz bile 40 yıl sonra olsa da gördü ya!

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.


Bugün için kayıtlı nöbetçi eczane bilgisi bulunamadı.
16 / 10 Sağanak yağışlı
Yarın: 18/8 Çok bulutlu