AYDIN HEM ARAÇ SAYISI İLE HEM TRAFİK ÇİLESİ İLE İLK SIRADA

Aydın kişi başına düşen araç sayısı Türkiye ortalamasının çok üzerinde ve trafik sorununun yaşandığı ilk illerindendir.

Özellikle kent içinde dar Hükümet Bulvarı ile Gazi Bulvarı ve bu ana arterlerle kesişen Zafer Meydanı, Atatürk Bulvarı, Ramazanpaşa Kavşağı gibi kesimlerde sabah ve akşam trafik ciddi duraklamalara ve beklemelere neden olmaktadır.

Yerel ve merkezi yönetimlerin en öncelikli projeleri bu soruna çözüm bulmaktır.

BÜYÜKŞEHİR YASASI İLE GETİRİLEN YENİ DÜZENLEMELER,

BİR İLÇE MERKEZİNDE İKİ BELEDİYE TEŞKİLATI GÖRÜNÜMÜ, SORUN TESPİTİ VE HİZMET YETKİLERİ AÇISINDAN İKİ BAŞLILIĞA NEDEN OLMAKTADIR.

Örneğin dün sabah Efeler belediyesi Girne mahallesinde sokaklardaki ağaçların taşkın dallarını kesip, temizlik yaparken birleştiği, Şehitler Bulvarı üzerinde aynı işi yapan Büyükşehir temizlikçileri çalışıyordu.

Bulvar cadde ve ağaçları , Büyükşehir , Sokaklar Küçük şehir..!

Ne gerek var bu ayrıma..?

Nasıl Mezarlıklar, mezbahalar yetkiyle ilçe belediyelere devredildiyse, pekala tüm şehir cadde ve yolları da İlçe belediyelerine devredilebilir.

Akla ilk gelen ve önerilen çözüm projelerin mevcut haliyle Büyükşehir’in yetkisi alanında kaldığı düşünülse de, sorun Efeler halkının üstünde kalmaktadır.

Bu nedenle gerekirse idari ve yasal girişimlerle 12 metreden büyük yol kavramı ile dört dönümden büyük park ve bahçe yetkilendirmeleri yeniden gözden geçirilerek, yapılacak revizyonla söz gelimi 50 metreden büyük kent dışı ana yol ve elli dönümden büyük bölgesel parklar için büyük şehir yetkilendirilerek rasyonel çözümler üretilerek, yerel ilçe belediyeleri tarafından, tek elden hizmetler yürütülmelidir.

PAYDAŞLAR AŞAĞIDAKİ KONULARDA ÇÖZÜMLERİ MUTLAKA MASAYA YATIRMALIDIR.

1-) Efeler ilçesinde özellikle haç şeklinde merkezi dörde bölen Adnan menderes Bulvarı Hükümet Bulvarı ile Doğu ve Batı Gazi Bulvarları iki şeritli trafik geçişine göre planlanmıştır. Ancak tek şeridi Otoparka ayrıldığından, ana kent merkezinde trafik bugün halen tek şerit üzerinden sağlanmaktadır.

Bu da açıkça trafik tıkanıklığına neden olmaktadır. Büyükşehir ile çözümlenerek, tüm ana yolların UKOME aracılığıyla ana arterlerin tümünde otopark yasağı getirilmesi.

Özellikle Salı günleri kördüğüme dönen ve çok sıkışan Zafer Meydanı’ndaki duraklar ile trafik yönleri yeniden değerlendirilerek, kangren haline gelen bu kör nokta için kalıcı ve köklü bir çözüm getirilmesi.

2-) Kent içinde yer alan Cumhuriyet, Güzelhisar ve Zafer İlkokulları başta olmak üzere, Cumhuriyet, Aydın Liseleri, Valilik ile görüşmeler yapılarak, protokolle tüm okulların bahçeleri altına ve ısrarımıza rağmen inşaatı sırasında uygulanmayan ve yapılmayan KİPA AVM geniş açık yer üstü OTOPARK ALANINA, YER ALTI OTAPARK yapılmalarının sağlanması.

Bu otoparklar savaş zamanında sığınma ve afet anında sığınak olarak da kullanılabilecektir. Şehirde yapılacak yeni manolya parkı ve benzeri parkların altlarına zaten Efeler Belediyesi’nin asli görevi olan otopark düzenlemesi mutlaka yapılmalıdır. AYDIN BELEDİYESİNCE ÖNCEDEN BAŞKA BİR HESAPTA TOPLANAN OTOPARK KATILIM BEDELLERİ EFELER BELEDİYESİNE AKTARILMALIDIR.

3-) Efeler ilçesini DOĞU VE BATIYA BÖLEN ANTİK ÇAĞDAKİ ADIYLA Eudon, Tabakhane deresi üzerinde, en kuzeyden güneye, Ticaret Lisesi önü karanlık köprü, Nazilli köprübaşı, Çavuş köprüsü ve hemen Büyükşehir bitişiği ana çocuk sağlık merkezine geçiş köprüsü, Efeler lisesi köprüsü ve karayolu üzeri Emniyet köprüsü ile Çevre Bulvarı olmak üzere yedi adet köprü mevcuttur.

Ancak Kuzeydeki köylerden gelen Kalfaköy’den itibaren aynı yolu kullanan araçlar, Efeler ilçesinin batısına gitmek için Çankaya Fevzi çakmak ve askeri tesisin altındaki dağ dibi sokakları kullanmaktadır.

Ancak gerek Salı günü pazara, gerekse, doğu gazi bulvarı veya Ilıcabaşı Denizli yönüne gitmek istediğinde mutlaka Ramazanpaşa kavşağına gelmek ve doğu gazi Bulvarını kullanmak zorundadır. Oysa Kalfaköy yolunun en dar yerinde ve tabakhane deresinin üzerine yapılacak 150 metre uzunluğundaki viyadük ile hem ADÜ ye ulaşım hem de Efeler’in doğusuna ulaşım şehir içine girmeden sağlanabilecektir.

Kültür varlıklarını koruma kurulundan alınacak izinle yapılacak projelendirme ve gerekirse İller bankasından temin edilecek ödenekle Aydın’ın trafiğini rahatlatacak Kuzey çevre yolu inşaatı yatırım statejik programa alınmalıdır.

4-) Gene trafiğin en yoğun olduğu E-87 (D-300) AYDIN - İZMİR devlet karayolu otoban çevre yolundan sonra gene de kent içinde yoğun trafiğe hizmet verecektir. Özellikle okulların açılmasıyla, yazın şehir içine girmek isteyen tatilcilerin araçlarıyla bu karayolu üzerinde yoğun trafik yaşanacağı açıktır. Aydın’a gelen ve geçenlerin yakınmaları, sık sık trafiği engelleyen trafik ışıklarıdır.

Bu ana yol üzerinde en batıdan başlamak üzere, kırmızı ışıkların bulunduğu

1-) DSİ kavşağı 2-) Otoban kavşağı 3-) bayındırlık kavşağı, 4-) eski özel idare kavşağı, 5-) Atatürk bulvarı kavşağı 6-) eski Dörtyol, 7-) yeni Dörtyol kavşakları, 8-) Birinci sanayi kavşağı 9-) Forum kavşağı 10-) Ilıcabaşı Jandarma kavşağı 11-) Astim kavşakları iyi bir mühendislik incelemesi ile yer imkansız olmadığı ortaya çıkacak olan alt geçitler için, yol kenarındaki boş arsa ve karayolları arsası ile petrol istasyonlarından kamulaştırmalar yapılarak yer altı geçişleri sağlanmalıdır.

Bu aslında Büyükşehir programında yer alsa da neden gerçekleştirilmediği, bürokrasi ye mi takıldığı, finans sorunumu olduğu anlaşılamamıştır.

5-) Efeler ilçe köylerinin güzergâhları incelenerek güneydeki ve kuzeydeki köylerle batı ve doğusundaki, Köyler, birleştirilerek ring sefer yapacak şekilde düzenleme yapılmalı, yazın daha sık olmak üzere ve kışın hafta sonları ender güzellikteki Paşayaylası’na seferler düzenlenmelidir.

6-) Hasanefendi mahallesinde kalan Şehrin en işlek batı Gazi Bulvarı ile Hastane Caddesi olarak bilinen iki ana arter arası 450 metredir. Bu iki ana cadde arasından doğudan gelen yolların batısına geçişi ve devamı bulunmamaktadır. Hiçbir kent merkezinde geçiş sürekliği kapalı 450 metre uzunluğunda olan bir ulaşım yolu yoktur. Bu nedenle yanlarına park edilen ve tek şeritli yola dönüşen Kızılay Caddesi trafiği keşmekeşliği ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle Kültür merkezi ve müze arasındaki yol sanat sokağına dönüştürülmeli ve gençlik caddesinden doğuya geçiş sürekliliği sağlanmalıdır. İkinci bir çözüm ise Gerekirse alternatif yollar düşünülerek, Gençlik caddesi ve Kızılay caddesinin trafik tıkanıklığı önlenmelidir.

7-)Cumhuriyet mahallesinde yanlış bir imar kararıyla yapılan VAKIFLAR OTOPARKI maalesef yapım amacına hizmet vermemektedir. Kentin merkezinde ihtiyaç duyulan kapalı otoparkın mahalle içine yapılması isabetsiz bir karardır, kaynak israfıdır.

Bu nedenle bu yapının tadilatla bir okula veya konuta dönüştürülmesi, KENT İÇİNDE kamu tesisleri altına otopark yapılması araştırılmalıdır.

En fazla aracın bulunduğu ilimiz, en fazla trafik derdinin çilesi ilerideki günlerde daha büyük sorunlara neden olacaktır.

 

SÖZÜN ÖZÜ:

YARIN’LARI, BUGÜN’ÜN DÜŞÜNCELERİYLE ÇÖZEMEYİZ.

 

MEHMET ÖZÇAKIR

PK:110 EFELER – AYDIN

GSM. 0.542.7608691 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.


Bugün için kayıtlı nöbetçi eczane bilgisi bulunamadı.
12 / 7 Bulutlu
Yarın: 16/9 Çok bulutlu