DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

3 MADDEDE SAĞLIKLI ALIŞVERİŞ

A+A-

Sağlıklı beslenme davranışı sadece yeme evresini kapsamıyor. Yediğimiz yiyecekleri hazırlamak ve tüketmek kadar onları alırken de dikkat etmemiz gereken noktalar var. Çoğumuz her hafta gıda alışverişi için alışverişe çıkarız. Peki, markette nelere dikkat etmeliyiz?

1-Markete gitmeden alınacaklar listesini oluşturun.
Alınacaklar listesi oldukça önemlidir. Markete gittiğinizde sadece ihtiyacınız olanları almanız konusunda size yardımcı olacaktır. Ayrıca araştırmalar da, alışveriş listelerinin alışveriş yaparken daha sağlıklı seçimler yapmanıza yardımcı olabileceğini gösteriyor.
Listenizde genellikle sağlıklı ve besleyici gıdalar bulunmalıdır. Sebzeler, meyveler, balık ve yumurta gibi protein kaynakları, fasulye, kabuklu yemişler gibi yiyecekler buna örnektir.
Markette renkli meyve ve sebzelerden oluşan reyonlarda zaman geçirin. Renkler, her meyve veya sebzenin farklı vitamin, mineral ve bitkisel besin içeriğini yansıtır. Alışveriş listenizi renklendirin!
Ekmek, makarna gibi besinleri seçerken tam tahıllı olduğuna emin olun ve  en az işlenmiş gıdaları seçmeye özen gösterin.
Amerikan Kalp Derneği, haftada iki porsiyon balık önermektedir. Ege yöresi olarak bu konuda şanslıyız. Balıklar iyi bir omega-3 yağ asidi kaynağıdır. Listenize eklemekte fayda var. 
Abur cuburların saklandığı reyonlara dikkat! Her ne kadar cazip görünse de bu reyondan uzak durmak gerekiyor. 
2- Alışverişe karnınız tokken gidin. 
Sizde alışverişe açken gittiğinizde aslında ihtiyacınız olmayan şeyleri aldığınızı fark etmişsinizdir. Boş bir karın, çoğu zaman en sağlıksız dürtüsel satın alımlarla sonuçlanır. İhtiyacınız olan sağlıklı besinleri almak önceliğiniz olmalıdır. 
3- Etiket okumayı ihmal etmeyin.
Satın aldığınız yiyeceklerin içinde ne olduğunu anlamak, besleyici bir mutfak oluşturmanın anahtarıdır. Ancak gıda etiketlerini deşifre etmek her zaman kolay değildir.
Etiket okurken beşten fazla yapay içerik veya telaffuz edemediğiniz içerik içeren yiyeceklerden kaçının. 
"Taze", "katkı maddesi yok" ve "doğal" gibi terimlere aldanmayın. Paketlerde iyi görünseler de bu terimler yasal düzenlemelere tabi değildir, bu nedenle bu şekilde etiketlenen bir yiyeceğin sizin için daha iyi olduğu anlamına gelmediğini unutmayın. 
Sıralamaya dikkat! Üreticilerin, üründe bulunan tüm bileşenleri ağırlıklarına göre listelemeleri gerekmektedir. İlk malzeme o pakette en çok kullanılan malzemedir. En son listelenen malzemeler en az miktarda bulunur. Aldığınız gıdanın etiketini dikkatle okuyun. Örneğin domatesli çorbada içindekiler listesinde domatesin listenin altında mı yoksa üst sıralarda mı olduğuna dikkat edin.  

Sağlıklı beslenme, besinlerin tarladan  tabağımıza kadar gelmesini kapsayan uzun bir süreçtir. Market alışverişi de bu sürecin bir parçasıdır. Biz tüketicilerin bu süreci daha sağlıklı hale getirmek için daha bilinçli olması gerekir. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.