Diyetisyen Buğra Öztürk

Diyetisyen Buğra Öztürk

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

ALIŞVERİŞ LİSTESİ    

A+A-

Sağlıklı beslenmek hadi dendiğinde hemen olabilecek bir şey değil maalesef. Planlama bu işin en önemli kısmı denebilir. Rutinlerinize göre sağlıklı beslenme planları oluşturduktan sonra bunun takibini yapmak; acıktığınızda ne yiyeceğinizi düşünmekten ve muhtemelen yanlış kararlar almak zorunda kalmaktan çok daha kolay ve sağlıklı.
Alışverişe çıkmadan önce rutinlerinize göre planlamanızı yaptıysanız ya da diyetisyeniniz tarafından bu zahmetten kurtulduysanız buyurun alışverişe çıkabiliriz.
Öncelikle alışverişe çıkarken ilk kuralımız tok olmak. Açlık öyle bir şey ki asla almayacağınız ve hatta büyük ihtimalle sevmediğiniz besinleri bile eve geldiğinizde alınanların arasında görebilirsiniz. Tok gidilen alışverişlerde salgılanan açlık hormonlarımıza göre değil de ihtiyacımıza göre alışveriş yapmış olacağımız için maliyet de diğer duruma oranla oldukça düşecektir.
Gelelim mutlaka alınması gerekenlere:
1) Lifli Karbonhidratlar

Bunlar tam buğday, çavdar ya da kepek içerikleriyle kan şekerinizi hızla yükseltmediklerinden hormonal dengesizlik yaratmaz ve istemediğimiz bir çok durumdan (yemek sonrası uyku, ani acıkmalar vb) sizi uzak tutarlar. Tam tahıllı, tam buğday, çavdar-yulaflı ekmek, wasa, kepekli etimek, kepekli grissini, yulaf ezmesi, müsli vb bu gruba dahil bazı besinlerdir.
2) Sağlıklı Yağlar
Hayvansal yağlar arasında tereyağ, et içi yağlar ve yumurta dışındaki yağ kaynaklarından olabildiğince uzak durmak kolesterolünüzün rahat yatağından kalkıp zıplayarak gürültü oluşturmaması için önemlidir. Bitkisel yağlar içindeki zeytinyağı, ceviz-badem-fındık vb çiğ tohumlar, keten tohumu, çörek otu, fındık yağı, hindistan cevizi yağı vb yağlar ise kolesterolünüzü düşürmeye yaradığı gibi yağ menşeili birçok hormonuzu besleyerek vücudunuzun adeta bir makine gibi çalışmasına olanak sağlayacaktır. 
Unutmayın yağ tüketmek yağ almanıza sebep olmaz, buna sebep olan vücudunuza onun ihtiyaç duyduğundan fazla kalori (karbonhidrat-yağ-protein) almanızdır.
3) Süt ve Süt Ürünleri
Hazır kolesterolden kaçıyorken bu grup besinleri de olabildiğince yağsız tercih ederseniz tüm organlarınız size yaşadığınız süre boyunca minnettar olacaklardır. (Büyüme çağı çocuklar ara sıra tam yağlı süt tüketebilirler.)
4) Meyve ve Sebzeler
Her zaman taze ve mevsim ürünleri önceliğiniz olmalı. Kuru meyvelerden de yararlanabilirsiniz ancak tazesi varken daha çabuk acıktıran alternatifi sizi tam tatmin etmeyebilir.


 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.