Alkanalka: Beslenmenize dikkat edin

Alkanalka: Beslenmenize dikkat edin

Aydın’da etkili olması beklenen aşırı sıcaklara karşı Diyetisyen Rana Alkanalka, uyarıda bulunup vatandaşların nasıl bir beslenme yol haritası izlemesi gerektiğini açıkladı.

A+A-

ABDURRAHMAN FIRAT - Aşırı sıcaklar nedeniyle vücutta çok fazla oranda terlemeden kaynaklanan su kaybının önüne geçilmesi için bol miktarda su ve sıvı tüketimi yapılması gerektiğinin altını çizen Diyetisyen Alkanalka, yağlı yiyeceklerden vatandaşların uzak durmalarını istedi.


Aydın’da termometreler 45 dereceye kadar yükselmesi bekleniyor. Özellikle güneşin dik geldiği saatlerde vatandaşların sokağa çıkmamaları gerektiğini vurgulayan Alkanalka, su ve mineral kaybının nasıl telefi edileceğini açıkladı. 


Diyetisyen Alkanalka, şöyle konuştu: “Sıcak havalarda terleme çok fazla oluyor. Terlemeyle beraber biz hem su kaybediyoruz hem mineral kaybediyoruz. O elektrolit denge bizim için çok önemli. Dolayısıyla önceliğimiz kaybedilen su ve elektroliti yerine koymak olacak. Normal içtiğimiz suyu biraz daha arttıralım o kaybı giderelim. Elektrolit kaybı için de maden suyu çok iyi bir alternatif. Öğünlerinizin arasında maden suyu içebilirsiniz. Eğer ayran içiyorsanız maden suyu ile karıştırıp bir öğün yapabilirsiniz. Bu süreçte yağlı yiyecekleri eritmek zor olacağı için uzak duralım. Yemeklerinizi kızartma ve kavurma şeklinde değil de haşlama veya fırında şeklinde yapmak daha sağlıklı olacaktır. Bu sayede sindirimi çok fazla yormadan düzeni sağlayabilelim.”


İSHALLER ARTTI
“Bana en fazla sorulan sorulardan bir tanesi ‘Dondurma yesek olur mu?, Nasıl dondura yiyebiliriz?” diyen Alkanalka, “Çok ferahlatıcı ve güzel bir seçenek. Ama bunu daha sağlıklı bir hale getirebiliriz. Bir meyveyi dondurduktan sonra blenderden geçirip püre haline getirerek dondurmamızı daha sağlıklı hale getirebiliriz. Besinleri hazırlama ve saklamaya özen göstermeliyiz. Bazı hassas besin gruplarını sıcak havadan korumalıyız. Bozulmalar daha erken olabiliyor.  Bezin bozulmaları zehirlenmeye kadar giden bir yol çizebiliyor. Bunun için bol sebzeli, zeytin yağlı, yeşillikli bir beslenme tercih etmek çok daha doğru olur. Yaz ishallerinde son günlerde bir artış olduğunu görüyoruz. Yaz ishallerine karşı da çok fazla sıvı artırımı yapıp maden suyu, yoğurt ve kefir ile bu süreci yönetmek çok daha doğru olur. Tam tahıllı ve sebzeler hayatımızda olacak. Güzel bir uyku almamız gerekiyor en az 7-8 saat uyumamız gerekiyor. Bol bol su içmeliyiz. Hava serinlediğinde akşam saatlerinde yürüyüşlerimize devam edelim.” önerisinde bulundu. 


 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.