Aydın’da 2,6 milyon liralık uyuşmazlık çözüme kavuştu

Aydın’da 2,6 milyon liralık uyuşmazlık çözüme kavuştu

Efeler Kaymakamlığı, Efeler Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı 2019 yılı faaliyet raporunu açıkladı. Açıklamada yıl içerisinde 2,6 milyon liralık uyuşmazlığın çözüme kavuşturulduğu öğrenildi.

A+A-

ALPER ŞENDERE- Efeler Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamada İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına 2019 yılında 2 bin 433 başvuru yapıldığı, bu kapsamda yapılan 25 toplantı neticesinde 2 bin 424 başvurunun incelenerek karara bağlandığı öğrenildi. Karara bağlanan başvuruların bin 237'sinin tüketici lehine, bin 108'i tüketici aleyhine sonuçlandırıldığı öğrenilirken 79 dosya hakkında da görevsizlik kararı verildiği, 2019 yılı içerisinde 2 milyon 653 bin 726 lira tutarındaki uyuşmazlığın çözüme kavuşturulduğu öğrenildi.

TÜKETİCİLER UYARILDI
Kaymakamlıktan yapılan açıklamada tüketicilerin satın aldığı herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı olduğunu fark ettiğinde öncelikle mal veya hizmeti satın aldığı satıcı ya da sağlayıcı ile görüştükten sonra sorununa çözüm bulamadığı takdirde, ikametinin bulunduğu ya da mal veya hizmeti satın aldığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemelerine müracaat etmeleri gerektiği ifade edildi. Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruların şahsen veya avukat aracılığı ile elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet üzerinden gerekli bilgi ve belgelerle birlikte yapılabileceği öğrenildi.

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.