Aydın Hedef Gazetesi'nden Kevser Dayan'ın haberine göre; Aydın Efeler’de 15 yıldır klima teknisyenliği yapan Sercan Avşar ve 18 yıldır iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren Ömer Çakır, sektörde yaşanan son gelişmeler, vatandaşların en sık yaptığı hatalar ve dikkat edilmesi gereken hususlara ilişkin olarak Aydın Hedef Gazetesi’ne özel açıklamalar yaptı. Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte klima takma, onarım ve yer değiştirme taleplerinde ciddi artış yaşandığını belirten Sercan Avşar, vatandaşların ve kurumların klima bakımlarını zamanında yaptırmamasının, hem müşterileri hem de sektör çalışanlarını sıcak havanın da etkisiyle zor durumda bıraktığını vurguladı. Sektörde işi bilmeyen kişiler tarafından yapılan müdahalelerine hem yapılacak işlemleri sekteye uğrattığını hem de bütçelere zararı olduğunu söyleyen Ömer Çakır ise uzman olmayan kişilere bakım yaptırılmaması gerektiğine dikkati çekti.

Aydın’da klima sektörü hareketlendi

“TALEPLERDE CİDDİ ARTIŞ VAR”

Okulların kapanmasının yanı sıra memurların tayin dönemine girmesiyle birlikte montaj ve yer değişikliği işlemlerinin yoğunlaştığını belirten Avşar, “Bu dönemde talep şu anda ciddi oradan artış durumda. Sektörde hareketliliğin üst seviyeye çıktığını söyleyebilirim. Netice itibariyle en yoğun talebi yaz aylarında yaşıyoruz. Sıcak havaların başlamasıyla birlikte özellikle bakım ve onarım taleplerinde ciddi bir artış gözlemliyoruz. Bu durum klima sektöründe çalışan bizler için yaz aylarını daha yoğun ve tempolu geçirmemize ve teknisyenlerin de neredeyse günün büyük bölümünü sahada geçirmesine sebep oluyor. Zamanında yapılmayan bakımlarsa gerek bizleri gerek vatandaşları zorluyor” dedi.

Aydın’da klima sektörü hareketlendi

“BAKIMLAR MEVSİMSEL YOĞUNLUKTAN ÖNCE YAPILMALIDIR”

Kendilerini en çok zorlayan konununsa vatandaşların ve kurumların klima bakımlarını zamanında yaptırmaması olduğunu vurgulayan Avşar, “Bu durumun hem müşterileri, hem de sektörde çalışanları sıcak yaz aylarında zor durumda bırakıyor. Bakımların mevsimsel yoğunluk başlamadan önce yapılması halinde klima kullanıcıları serinleme konusunda mağdur olmaz. Böylelikle biz teknisyenler olarak da talepleri daha düzenli ve sağlıklı bir şekilde karşılayabiliriz. Rutin bakımların zamanında yapılması, hem müşteri memnuniyetini artırıyor, hem de servis ekiplerinin iş yükünü daha dengeli hale getiriyor” diye konuştu.

Aydın’da klima sektörü hareketlendi

“YEDEK PARÇA ZAMLANDI”

Klima yedek parça maliyetlerinde son dönemde ciddi bir artış yaşandığını vurgulayan Sercan Avşar, “Aydın’da vatandaşlar yeni klima almak yerine ellerindeki cihazları onarmayı tercih ediyor. Onarım maliyetleri de bu yıl arttı. Sadece yeni cihazlarda değil, özellikle yedek parça, gaz, boru ve montajda kullanılan araç gereçlerin fiyatlarında da önemli artışlar oldu. Bu durum da hem sektör çalışanlarını, hem de müşterileri zora sokuyor. Maliyetlerin artmasıyla birlikte birçok vatandaş ilk etapta tamir ve onarımı tercih ediyor ancak bazı eski modellerde onarım yeni bir cihaz alımına göre daha masraflı hale gelmesi durumunda kullanıcıların yeni klima taktırmayı da tercih edebiliyor” ifadelerini kullandı.

Söke'de prim yolsuzluğuna büyük operasyon! Devlet Aydın'da prim yolsuzluğuna dur dedi
Söke'de prim yolsuzluğuna büyük operasyon! Devlet Aydın'da prim yolsuzluğuna dur dedi
İçeriği Görüntüle

ÇANTACILARA KARŞI UYARDI

Klima sektöründe, ‘Çantacı’ olarak bilinen ve yetkinliği olmayan kişilere karşı dikkatli olunması gerektiğini de vurgulayan Avşar, “Vatandaşlarımız mutlaka güvenilir ve alanında uzman kişilere tamir ve bakım işlemlerini yaptırmaları gerekiyor. Sektörde zaman zaman işinde ehil olmayan kişilerce yapılan hatalı montajlar nedeniyle gaz kaçakları, arızalar ve hatta bazı dolandırıcılık vakalarında parça hırsızlıkları dahi yaşanabiliyor. Bu tür bilinçsiz müdahaleler hem can hem de mal kaybına yol açabilir. Vatandaşlara çağrım, tanımadıkları ve güvenmedikleri kişilere cihazlarını emanet etmesinler” dedi.

Aydın’da klima sektörü hareketlendi

“EN ÇOK TALEP KONUTLARDAN GELİYOR”

En çok bakım ve onarım talebinin konutlardan geldiğini söyleyen Ömer Çakır ise açıklamasında, “Taleplerin büyük çoğunluğunu ev kullanıcıları oluşturuyor. Gelen arızaların ise yüzde 70 ila 80’nin düzenli bakımı yapılmamış cihazlardan kaynaklı oluyor. Açıkça söylemek gerekirse zamanında yapılmayan bakımlar hem cihazın performansını düşürüyor hem de kullanıcıları sıcak havalarda mağdur ediyor. Bu durumsa hem hizmet sürecini zorlaştırıyor, hem de onarım maliyetlerini artırıyor” diye konuştu.

Aydın’da klima sektörü hareketlendi

“UZMAN OLMAYANLARA İŞ TESLİM ETMEYİN”

İşi bilmeyen kişiler tarafından yapılan müdahalelerinse hem işleri, hem de bütçeleri zorladığını dile getiren Çakır, “Arıza için gittiğimizde sıkça hatalı uygulamalarla ya da eksik parçalarla karşılaşıyoruz. Bu tür durumlar hem onarım süresini uzatıyor, hem de maliyetleri arttırıyor. Sonuçta bu durum hem teknisyenlerin iş yükünü arttırıyor, hem de vatandaşların mağduriyet yaşamasına neden oluyor. Uzman olmayan kişilerce yapılan müdahaleler, basit bir sorunun zamanla daha büyük bir arızaya dönüşmesine yol açabilir” ifadelerini kullandı.

Kaynak: HABER MERKEZİ