MEB'in yeni uygulaması dahilinde ilkokul birinci sınıf öğrencilerine karne yerine 'gelişim raporu' verildi. Bakanlık, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) kapsamında ilkokul birinci sınıf öğrencileri için karne yerine öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme becerilerini de içeren 'gelişim raporu' uygulamasına geçti.
Süreç Odaklı Ölçmeye Geçiş
TYMM kapsamında güncellenen öğretim programları beceri temelli bir yapı üzerine şekillenirken, bu yapı alan becerileri, kavramsal beceriler ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri gibi birçok bileşeni bünyesinde barındırıyor. 'Beceri temelli' yeni müfredatla 'sonuç odaklı ölçme' yerine 'süreç odaklı ölçmeye' de geçiş yapıldığı aktarıldı.
Bütüncül Eğitim Yaklaşımı
Konuyla ilgili yapılan açıklamada, yeni müfredat doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında, 'süreç odaklı ölçme' kapsamında 'bütüncül eğitim yaklaşımı'nın benimsendiğine dikkat çekildi. Bu sayede derslere yönelik sonuç hakkında bilgi veren ancak öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimlerine dair bilgileri içermeyen karne uygulaması yerine, öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme becerilerini de içeren 'gelişim raporu' uygulamasına geçildiğinin altı çizildi.
Sonuç Odaklı Karneye Son!
Yeni uygulama dahilinde, ilkokul birinci sınıflarda sonuç odaklı karne yerine öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal ve fiziksel açıdan bir bütün olarak gören 'bütüncül eğitim yaklaşımı' doğrultusunda hazırlanan 'gelişim raporları' takdim edildi. Karne yerine hazırlanan bu raporda, öğrencilerin öğrenme çıktıları ve süreç bileşenleri dikkate alındı. TYMM'de yer alan sosyal-duygusal beceriler de gelişim raporlarına yansıtıldı.