Aydın Hedef Gazetesi'nden Murat Tan'ın haberine göre; Aydın Nazilli’de bulunan Türkiye’nin ilk derin dondurucu üreticisi Uğur Soğutma’dan alınan derin dondurucularla ilgili bir online şikayet sitesinde biriken tüketici yorumları, markanın ürünlerinde yaşanan soğutma ve buzlanma sorunları, garanti süreçlerindeki aksaklıklarla servis hizmetlerindeki yetersizliklerin, vatandaşları hem maddi hem de manevi zarara soktuğunu gözler önüne serdi.
Kesilen etlerin uzun süre saklanması gerektiği Kurban Bayramı itibariyle Uğur Soğutma’nın derin dondurucularının buzlanma konusundaki yetersiz performansı, bazı vatandaşların bayram sevinciniyse adeta kursağında bıraktı. Büyük mağduriyet yaşadıklarını aktaran tüketiciler, etlerini güvenle saklayabilmek için daha güvenilir markalara yönelmeyi düşünürken, Uğur Soğutma’nın zaman zaman gündeme taşınan kalite ve müşteri memnuniyeti konusundaki eksiklikleri, Kurban Bayramı vesilesiyle bir kez daha gün yüzüne çıktı.
“SERVİS VE FABRİKA YETKİLİLERİNDEN ŞİKAYETÇİYİM”
Online şikayet sitesine yaşadığı sorunu aktaran tüketicilerden Ayhan isimli vatandaş yaklaşık dört yıl önce “en iyisi” diyerek güvenle satın aldığı UED 6261 DTK NFI A++ seri nolu Uğur derin dondurucunun sürekli buzlanma yaptığını belirttiği şikayetinde, garanti kapsamında kart değişimi yapılmasına rağmen sorunun çözülmediğini aktararak, “Servisi ve merkezi defalarca aradım, ne gelip baktılar ne de cihazı fabrikaya götürdüler. Servis ve fabrika yetkililerinden şikayetçiyim” ifadeleriyle tepkisini dile getirdi.
“İKİ BAYRAMDIR ETLER ÇÖPE GİDİYOR”
Etlerin güvenle saklanması için derin dondurucuların kritik önem taşıdığı Kurban Bayramında mağdur olduğu belirten Emre isim kullanıcı, 7 yıl önce aldığı yedi çekmeceli derin dondurucunun her yıl soğutma sorunu çıkardığını ve iki Kurban Bayramı’nda etlerinin çöpe gittiğini belirterek, “Bu yıl garantisi bitti. Kurban etim 24 saat oldu hala donmadı. Müşteri hizmetlerine ise ulaşmam için 3 günüm daha var. İnsan nasıl bir ürünü aldığına pişman olur. İliklerine kadar hissettiren firma” ifadelerini kullandı.
Doğukan adlı bir diğer kullanıcıysa altı aylık buzdolabının üç aydır soğutma sorunu yaşadığını, Kurban Bayramı’nda etleri saklayacak yer bulamadıklarını ve ürünlerinin bozulma noktasına geldiğini belirterek, “Çok mağdur olduk, en kısa sürede servis istiyoruz” ifadeleriyle de acil çözüm talebinde bulundu.
“UĞUR KALİTESİZ VE GÜVENİLMEZ”
Rojat isimli bir başka kullanıcı da Uğur markalı derin dondurucusunun her Kurban Bayramı’nda aynı sorunları yaşattığını, etlerin donmadığını ve kısa sürede bozulduğunu ifade etti. Daha önce LG ve Samsung gibi markaları kullandığını ve bu markalarda sorun yaşamadığını belirten Rojat, “Kurban Bayramı gibi önemli bir dönemde yaşanan bu mağduriyet artık bir tesadüf olamaz. Bu nedenle, Uğur derin dondurucunun kalitesizliği ve güvenilmezliği konusunda dikkatli olunması gerektiğini düşünüyorum. Etleri saklamak için tercih edeceğiniz üründe markanın gerçekten işini yapabiliyor olması hayati önem taşıyor. Bizim yaşadığımız mağduriyeti başkalarının yaşamaması için bu konuda uyarıda bulunmak istiyorum” diyerek diğer tüketicileri uyardı.
“YÖNETİCİLERİN KULAKLARINI ÇINLATTIK”
“Bayramda şirket yöneticilerinin kulaklarını çınlattık” şeklinde tüketici şikayetlerinin de gözlemlendiği Uğur Soğutma’dan söz konusu sorunlara ilişkin yapılan açıklamalardaysa, “Öncelikle Firmamıza gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederiz. ... Durumu bilgilerinize sunar, sağlık ve mutluluk dolu günler dileriz” ifadeleriyle yetinilmesi dikkat çekici bulundu.
Kurban Bayramı itibariyle özellikle soğutma ve buzlanma sorunlarında büyük artış gözlemlenen markaya duyulan güven iyiden iyiye sarsılırken tüketiciler, Uğur Soğutma’nın sorunlara kalıcı çözüm bulması için firma yetkililerine çağrı yaptı.