Aydın’da artan sıcaklıklarla beraber vatandaşların yeme içme düzeni değişti. Sıcak havalardan bunalan vatandaşlar, kuru gıda tüketiminden uzaklaşarak sıvı tüketimine yöneldi. Konuyla ilgili olarak Aydın Hedef Gazetesi’ne özel açıklamalar yapan Diyetisyen Zehra Selli, Aydınlıları düzenli su tüketimi konusunda uyardı. 

Aydın’da sessiz pazartesi! Sokaklar boş kaldı Aydın’da sessiz pazartesi! Sokaklar boş kaldı

Aydinlilari Su Tuketimi Konusunda Uyardi Aydin Sicaklarinda Susuz Kalmayin Sevgi Demir 479160 B889574A29Ff55699Ea2D044C93425Ae

“SUYLA BERABER MİNERALDE KAYBEDİYORUZ”

Aydın’ın sıcak havalarında su kaybıyla birlikte vücudun aslında ödemde tutabileceğini belirten Selli, “Haziran ayının girişiyle sıcaklar daha da etkisini göstermeye başladı ve bu süreçte danışanlarımda gözlemlediğim durum, ihtiyaç kadar su tüketimi yapılamamasıyla birlikte yapılsa bile vücudun ödem tutmasıdır. Vücut terle beraber su kaybı yaşarken bir yandan da mineral kaybı yaşıyor. Mineralleri yeri koymazsak ödem tutma durumumuz artıyor. Mineralleri almak için günde iki defa sade soda tüketilebilir” dedi.

Aydinlilari Su Tuketimi Konusunda Uyardi Aydin Sicaklarinda Susuz Kalmayin Sevgi Demir 479160 3F1588D30F756996Cf37789Dcbd0A28E

“ÇAY VE KAHVE SUYUN YERİNİ TUTMAZ”

Gündelik hayatta insanların en sık yaptığı hatanın su yerine başka içecekler tüketmesi olduğunu söyleyen Selli, “Su vücut için tek başına oldukça güçlü bir kaynaktır. Elbette gün içinde kahve, çay veya başka şekerli içecekler içebilirsiniz fakat bunları içerken zaten çay içtim diye su tüketimini azaltmamalısınız. Çevreme ve danışanlarıma her zaman şunu öneririm; Bir fincan çay içiyorsan nötrlemek içinde bir fincan su içeceksin. Çünkü çay kahve de vücutta su tutarak ödem yapar ve rahatsız hissedersiniz” diye konuştu.

Aydinlilari Su Tuketimi Konusunda Uyardi Aydin Sicaklarinda Susuz Kalmayin Sevgi Demir 479160 C06656Ca5C52D9D7A135Cfc4E20Ce408
 
“MEYVEDE OLSA PORSİYON ÖNEMLİ”

İnsanların meyve yerken porsiyon kontrolü yapmadığına değinen Selli, “Yaz aylarında serinletici olarak soğuk meyve tüketimi çok yapılıyor. Bu tabii ki yanlış bir şey değil fakat porsiyonları fazla kaçırırsak vücuda fazla şeker alımı yapmış oluruz. Şeker alımı yüksek olduğunda ne kadar doğal şeker de olsa vücut enerjiye dönüştüremediği taktirde depolamaya başlıyor ve kilo alımı gerçekleşiyor. Gün içinde bir adet muz, bir adet elma, 5-6 adet çilek ve 5-6 adet erik şeklinde 3 porsiyona denk getirerek ara öğünlerle kontrollü tüketim yapılabilir” ifadelerini kullandı.

Muhabir: Sevgi Demir