Bağışıklık sistemi için doğru beslenme önemli

Bağışıklık sistemi için doğru beslenme önemli

Koronavirüs salgını tedbirleri kapsamında evde kalan vatandaşların vatandaşlar için Diyetisyen Özlem Orasan önemli bilgiler verdi. 

A+A-

AYŞE AKTAŞ - Gündemimizde olan koronavirüs nedeniyle evde kaldığımız bugünlerde sağlık bir yaşam için bağışıklık sistemimizin de çok iyi olması gerekiyor. Uzmanlar koronavirüsle mücadelede kontrolsüz gıda alışverişi ve kontrolsüz yemek yeme konusunda evde kalan milyonlarca kişiyi uyarırken konuyla ilgili Diyetisyen Özlem Orasan bağışıklık sistemi ve yemek yeme kontrolleri hakkında açıklamalarda bulundu.

‘ÇOK YERSEM BAĞIŞIKLIK SİSTEMİM GÜÇLÜ OLUR, ALGISI YANLIŞ’
Son aylarda dünya genelinde ve ülkemizde yayılmaya devam eden koronavirüs salgını büyük bir halk sağlığı tehdidi oluşturmaktadır. Bu süreçte  üzerimize düşen hijyen ve teması azalttığımız bugünlerde yeterli beslenme ve dengeli beslenme, uyku düzeni ve fiziksel aktivite bağışıklık sistemimiz çok önemli. Konuyla ilgili Nazilli’de bölümünde başarılı Diyetisyen Özlem Orasan bağışıklık sistemi ve sağlıklı beslenmenin nasıl olacağı hakkında bilgiler verdi. Bağışıklık sistemimizin bizi dış ve iç etkenlerden koruyan, hastalıklarla mücadelemizde vücut için çalışan doğal bir savunma sistemi olduğunu söyleyen Orasan” Her zaman önemi büyük olan ancak yaşadığımız salgın hastalıkla daha da önem kazanan bağışıklık sistemi aslında, bizi hayatımız boyunca iç dış etkenlerden koruyan hastalıklara koruyan, kısacası vücut için her daim çalışan doğal bir savunma sistemi. Bu sistemin oluşması bebeklik döneminden başlıyor. Değişik faktörlerle desteklenerek sonrasında devam ediyor. Bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak çok önemli. Bağışıklık aslında şuan oluşturulacak bir şey değil şuan desteklenecek bir şey. Bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak adına yanlış şeyler yapılıyor. Bunlardan bir tanesi çok yersem sürekli yersem güçlü bir bağışıklığım olur algısı. Bu kesinlikle yanlış bir algı. Unutmayalım ki doğru diyet yeterli beslenme zaten güçlü bir bağışıklığın temelidir” dedi.

‘HAZIR YEMEKLERDEN UZAK DURMALIYIZ’
Bağışıklığı güçlendirmenin yolları hakkında bilgi veren Orasan,”Bağışıklığı güçlendirmemizin birçok faktörü var bunlardan en önemlisi, stressiz bir hayat, verimli ve yeterli bir uyku uyumak ve aynı zamanda çok su tüketmek ve aktif hareket etmek. Evde  boş vakitten dolayı ellerimiz tabaklara gidiyor ve yanlış beslenmeler yapabiliyoruz. Kendimizi mutfakta buluyoruz, kontrolsüzce yemeğe başlayabiliyoruz. Buda doğal olarak fazla kalori almaya ve kilo kontrolümüzü kaybetmemize sebep oluyor. bu durumu engelleyebilmek yada en aza indirebilmek için yemek dışında kendimizi başka aktivitelere yönlendirebiliriz.

"GIDA STOĞUNDAN KAÇINMAK GEREKİR"

Mutfak dışında oyalabilecek alternatifler bulmanın önemine vurgu yapan Orasan, "Mesela kitap okumak, film izlemek, örgü örmek, herhangi bir enstrümanla uğraşmak olabilir. Mutfak içinde dışarıda market alışverişine çıktığımızda gıda stoğundan kaçınmak gerekir. Çünkü bu gördükçe yeme isteğinin artmasına neden olan bir durum. Fit tariflerine yoğunlaşmak hem vaktinizi başka bir şey üzerine yoğunlaştıracaktır hem de hamur işi ve şekerli  uzak durmak adına önemli bir adım olacaktır. Hacimce büyük kalori açısından küçük  besinlere yer vermek. Örnek verecek olursak salatalar, çorbalar, bitki çayları olabilir. Salatalarda özellikle bol yeşillik tüketmek özellik bu sırada çok önemli. Aynı zamanda kilo kontrolünü de sağlıyor. Çorbalarda sıvı olarak midemize indiği için kilo kontrolünü sağlayabiliriz. Bitki çayları antioksidan açısından zengin. Yenmeye hazır olan gıdalardan uzak durmak çok önemli çünkü bu gıdalar iştah artırmasını direk etkiliyor. Fazlaca kalori almamıza neden oluyor. Besin değeri sebebiyle bağışıklığımıza hiçbir katkısı yok hatta tam tersini söyleyebiliriz faydalı besinleri tüketmemizi engellediğinden dolayı bağışık sistemimize de olumsuz etkilemiş oluyor” diye konuştu.

‘BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNDE DÜZENLİ UYKU ÖNEMLİ’
Bağışıklık sistemimiz için stresin de çok önemli bir rol oynadığını ve evde kaldığımız bugünlerde ve salgın hastalıktan dolayı endişeli gergin günler geçirdiğimizin de altını çizen Orasan,”Stressiz bir hayat çok önemli. Tabi evde kalmanın verdiği bir stres var hepimizde. Bununla birlikte günlük motivasyonumuz düşebiliyor. Âmâ şu çok önemli bağışıklığı ayakta tutan en büyük nedenlerden bir tanesi de huzurlu hayat ve stressiz bir yaşam. Yani dışarıda yaptığımız bir çok aktivite gibi evde de yapabiliriz bu şekilde hayatı kolaylaştırabiliriz. Düzenli uyku verimli bir gün için çok önemli. Aynı zamanda iştah mekanizmasını etkileyen de bir unsur uyku. Yeterli bir uyku uyumak da bağışıklığımız için önemli. Su tüketimi zaten vücudumuzun sağlıklı bir şekilde işlevini yerine getirmesini sağlayan, hücre dokularının beslenmesinden, vücut toksinlerinin atılmasına kadar bir çok hayati döngü içeriyor. Genel olarak kadınlarda 1,5 2 litre erkeklerde ise 2 3 litre tüketilebilir ”dedi.

‘NE KADAR ÇOK BESLENDİĞİMİZ DEĞİL,NE KADAR DOĞRU BESLENDİĞİMİZ ÖNEMLİ’
Evde aktif bir şekilde spor yapmamızın da önemli rol oynadığını söyleyen Orasan,”Tabi bu durumda dışarı çıkmak spor salonlarına gitmek mümkün değil. Bunun yerine evde hareketli bir yaşam ortamı oluşturabiliriz. Balkonda güneş ışınlarından yaralanabilir yoğa, plates gibi egzersiz yapabiliriz. Tercih edilen müzik eşliğinde dans edebilirsiniz. İnternet sitesinden herhangi bir spor kanalından egzersiz takip edebilirsiniz. Ebeveynler ve çocuklar çeşitli oyunlarla eğlenceli keyifli zaman geçirebilir kendi aralarında. Ne kadar çok beslendiğimiz değil,ne kadar doğru beslendiğimiz önemli” diyerek evde kalın, sağlıkla kalın mesajını verdi.

bagisiklik-sistemi-icin-dogru-beslenme-onemli-155591-25c9d5c787e581d77fb550507aa4318c.jpeg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.