DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

BAYRAMDA FİT KALMANIN SIRLARI

A+A-

Uzun bir oruç döneminden sonra bayram geldi. Akraba ziyaretleri, ikramlar, çikolatalar ve şekerleri hayal ettiğimiz bütün bayramların aksine bu bayram evlerimizdeyiz. Her şey daha sağlıklı yarınlar için.
Bütün bir ay tatlılar, börekler ve nicelerini yemek için beklediğimiz bayramı nasıl daha sağlıklı bir hale getiririz, bugün bu sorunun cevabını konuşacağız. 
1
Uzun bir açlık sürecine uyum sağlayan vücudunuz artık normal yeme düzenine geçiyor. Bu süreçte vücudunuza aniden yüklenmemek adına yediklerinizin miktarını yavaş yavaş artırmalısınız. Bir oturuşta tıka basa yemek yerine 2 -4 saat arayla yemek yeme düzenini oturtun.
2
Yemekleri hızlıca yemek yerine yavaş yavaş çiğnemeyi deneyin böylece sindirim açısından oluşacak sorunlarında önüne geçmiş olursunuz.
3
Oruç tutarken azalan su ve sıvı tüketimini dengelemek adına gün içinde en az 2 litre suyu içmeye özen gösterin. Suya ek olarak ayran, maden suyu, meyve suyu ve limonata gibi içecekleri de beslenmenize ekleyebilirsiniz.
4
Bayram tatlısız olmaz dediğinizi duyar gibiyim. Bu süreçte şerbetli tatlılar yerine daha hafif sütlü tatlılar tüketmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Tatlıları yerken porsiyon kontrolü yapmakta önemli noktalardan biridir. Tatlı yedikten sonraki öğününüzde sebze ağırlıklı beslenmek sürecin kontrolünü sağlayacaktır.
5
Kahvaltı her zaman önemli!   Güne daha sağlıklı başlamak için kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin. Gün içinde tatlı tüketecekseniz kahvaltıda reçel, çikolata gibi şekerli besinlerden uzak durmak süreci dengelemenizi sağlayacaktır. Kahvaltınıza haşlanmış yumurta ve peyniri eklemenizi tavsiye ederim. Ayrıca   domates salatalık gibi sebzeleri de öğününüze ekleyebilirsiniz. Ekmek olarak tam tahıl seçmek kan şekerinizin daha dengeli seyretmesini sağlayacaktır.
6
Gece yeme alışkanlığına dikkat!  Uzun bir süre sahurla beraber gece yemek yemeye alışsanız da bayram ve diğer günlerde bu alışkanlığı sürdürmemelisiniz. Uyumadan 2 saat öncesinde ufak bir ara öğün ile günü sonlandırmanız gece boyunca sindiriminizi kolaylaştıracağı gibi uyku kalitenizi de artıracaktır.
7
Oruç tutarken çoğu danışanımın yaşadığı kabızlık problemini yaşamamak adına lifli besinleri öğünlerinize eklemeyi unutmayın. 


8
Tatlılar yendiğine göre sıra onları eritmekte. Bayram süresince hareketinizi olabildiğince artırın. Dışarı çıkamasanız da ev içinde yapacağınız birçok spor var. Gün içinde en az 30 dakika hareketinizi artırmalısınız. 
9
Akşam yemeklerinde sağlıklı bir tabak oluşturmak oldukça önemli. Ana besin gruplarından oluşan bir tabak sizi daha iyi hissettirecektir.  Tabağınızı olabildiğince çeşitlendirin ve yağlı besinlerden uzak durun.  
10
Kalorileri değil anıları sayın. Yediğimiz yemekler kadar onları yerken içinde bulunduğumuz ruh hali de önemlidir. Stres içinde yemek yemeniz sizi kötü etkileyecektir. Sağlıklı tabaklar oluşturun ve yediklerinizden zevk almayı ihmal etmeyin. 

Bayramın hayırlara vesile olması dileklerimle .. Sağlıklı ve mutlu bayramlar dilerim.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.