Diyetisyen Yaman’dan Ramazan’da zayıflamanın formülü

Diyetisyen Yaman’dan Ramazan’da zayıflamanın formülü

Aydın’daki diyetisyenlerden Münevver Yaman, Ramazan ayında vatandaşların beslenmelerinde daha dikkatli olmaları gerektiğini vurguladı. 

A+A-

(ABDURRAHMAN FIRAT) Ramazan ayında oruç tutan bireylerin diğer zamanlardaki gibi sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmelerini sürdürmelerini öneren Diyetisyen Yaman sizler için Ramazan’da zayıflamanın formülünü verdi. 
Yaman’ın Ramazanda zayıflama formülü şöyle; 
“Mutlaka sahur yapın. Sahurda tüketeceğiniz besinler kahvaltılık tarzında hafif besinler olsun. Sahurda beyaz ekmek, pide tüketmeyin. Çavdar, tam buğday yada kepekli ekmekler tüketin. Orucu açarken içtiğiniz ilk su mutlaka ılık su olsun (oda sıcaklığı yeterli). Hurma ve yanında 1 kase çorbayla devam edebilirsiniz. Sonrasında mideye çok yüklenmemek için 15-20 dakika mola verin. Tekrar sofraya oturduğunuzda kendinize dengeli ve hafif bir tabak oluşturup yanında bol salata tüketin. İftardan sonra sıvı alımına çok dikkat edin, 2,5 litreyi tamamlamaya çalışın. İftardan 1 saat sonra 40 dakika tempolu bir yürüyüş kilo verme süreci için harika olacaktır. Mineral eksiklikleri için yürüyüş sonrası maden suyu için (tansiyon probleminiz yoksa). İftarla sahur arasında da hafif bir ara öğün yapın (süt ve meyve gibi).”


 


Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.