Efeler’in dışa açılan yüzü oldu: AYMİRA

Efeler’in dışa açılan yüzü oldu: AYMİRA

İş hayatına henüz 10 yaşındayken simit satarak ve tartıcılık yaparak atılan Aydınlı başarılı iş adamı Aymira Otel Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Tikbaş, ‘Aydın’a Ekonomiye Yön Verenler’ adlı röportaj dizimizin konuğu oldu. 

A+A-

MURAT TAN - Efeler’de ilk turizm ve aynı zamanda şehir oteli olarak 12 Eylül 2018’de hizmete başlayan 84 odalı ve 168 yataklı Aymira Hotel&Spa, iş adamı Abdurrahim Tikbaş’ın vizyonu, ekip sağduyusunu gözetmesi ve markalaşma perspektifiyle kısa sürede Aydın’a gelen yerli ve yabancı misafirlerin uğrak noktalarından biri olmayı başarırken adeta Efeler’in dışarıya açılan yüzü de oldu. 

20 milyon liralık yatırımla Efeler-Denizli yolu üzerinde kurulan Aymira Hotel&Spa’da öncelikli olarak kadın istihdamına da önem verdiklerini söyleyen Aymira Otel Yönetim Kurulu Başkanı Tikbaş, bir kompleks halinde düşünülerek tasarlanan tesisin Efeler'de bir ilk olma özelliğine sahip olduğunu belirtti. 1 yıllık süreç dahilinde iş, siyaset ve spor dünyasında bir çok saygın ismi ağırlayan Aymira’nın, ağırlıklı olarak ekonomi dünyasına da hitap ettiğinin altını çizen İş adamı Tikbaş, tatil, kongre ve toplantı turizmi için üst düzey konfor ve her bakımdan elverişli şartlara da sahip olduklarını kaydetti. 

“KISA ZAMANDA ARANILAN BİR YER OLDUK”

Sizi tanıyabilir miyiz? Neden otelcilik yatırımını tercih ettiniz?

Ticari hayata Menderes Park ve Turistik Parkta başladık. Oraları elimizden geldiği kadarıyla yap-işlet-devret modelleriyle güzel bir şekilde işletmeye çalıştık. 1986 yılından beri turistik parkı işletmeye başladık. 2005 yılından sonra daha iyi bir hale geldi. Buraları çalıştırdık. 7 yıl kuyumculuk yaptık. Kuyumculuğun bana verdiği en büyük fayda müşteriyle direk hizmet ve direk alaka hususlarında bize bir deneyim katmasıdır. Çıraklığımızı öğrendik diyelim. Daha sonra düğün salonu işletmeciliği, pastane işletmeciliği gibi işler yaptık. Bunların hepsini artık ustalık döneminde otel işletmeciliği ile taçlandırdık. Bizim buradaki temel mantığımız Aydın üstü olmasıdır. Aydın dışından gelen misafirlerimiz memnun olsunlar, Aydın’da bir düğün yapan birisinin memnun kalmasından ötürü başka düğün yapacak olan insanlar da gelsinler. Biz sonuçta Aydın’dan kazandık dolayısıyla Aydın’a yatım yapalım mantığıyla hareket ettik ve büyüdük. Ticari hayatımızda inişli çıkışlı zamanlar oldu. Otelin açılış sürecinde çok büyük bir doğum sancısı yaşadık ve çok şükür atlattık. Bir de ülkenin durumunun da etkisiyle gerçekten geçen yıl konaklama anlamında, otelcilik anlamında bir bocalama dönemi geçirdik. Ama ekibimiz sayesinde, birlik beraberliğimiz sayesinde bunu kısa zamanda atlattık. 2019 Ocak ayından Eylül ayına kadar toparlaya toparlaya geldik ve aranılan bir yer olduk.

“AYDIN’A BORCUMUZU ÖDEMEMİZ LAZIM” 

Aymira sizce Aydın’a ne kazandırdı? 

Bir kere Aydın’ın gerçekten dış yüzü olduk. Bizi en çok mutlu eden şeylerden birisi oldu. Aydın’a olan borcumuzu bu şekilde ödedik. Ödemeye de devam edeceğiz. Bize güvenenleri biz hiçbir zaman mahcup etmedik. Bir iş adamının bir misafiri geldiğinde onunla dört dörtlük ilgilenip, işte hastaneye gitmesi gerekir, şehri bilmiyordur, havaalanına gitmesi gerekir gibi konularda yardımcı olduk. Bir nevi bir sosyal sorumluluk projesi oldu. Köprü olmaya çalışıyoruz. Misafir Aydın’a geliyor. Buradan 2 kg zeytin, 2 kg incir alsa Aydın esnafına katkı sağlar. Bununla ilgili bir sorumluluğumuz var. Bir de gelen misafirlerimiz boş zamanlarında Aydın’da nereye gidelim diye sorduklarında antik kentlere, Kuşadası taraflarına gönderiyoruz. Misafirlerimiz için bir nevi Aydın adına kültür elçiliği görevi görüyoruz. Biz Aydın’a ne kadar çok insan gelirse hem Aydın’ın ticaretinin kalkınacağı hem de bizlerin de mutlu olacağı kanaatindeyiz. Şimdi bizim tarım ürünlerimiz var. Bunun dışında bazı misafirlerimiz, kestane ve incir almaya geliyorlar. Genelde hep yurtdışından geliyorlar. Hatay yöresinden gelenler var. Buradaki makineleşme iyi olduğundan makine almaya gelenler de var. Aydın için bizim taş üstüne taş koymamız lazım. Aydın’a olan borcumuzu ödememiz lazım. 

Yaz ayı geride kaldı. Aymira Aydınlılardan düğün için de rağbet gördü mü?

Otelimizde restaurant hizmeti, SPA hizmeti bir de konaklama hizmeti veriyoruz. Zaten düğün dernek gibi organizasyon işlerini yıllardan beri yapıyoruz bu konularda bir markayız. Yani kendi işimizle alakalı iyi günler bizi bekliyor. Burada firmaların bize güvenmesi, insanların bize güvenmesi, işimizi iyi yapma gayretimiz bunun başlıca nedenlerindendir. Örneğin misafir burada konaklarken biz eğer onun rahatını, huzurunu sağlayamazsak müşteri bir daha gelmez. Biz burayı geçen sene Eylül ayında açtık. Böyle 1 yıllık süreç bizim için bir staj gibi oldu. Bu yıl itibariyle asıl performansımızı arttıracağız. 

“MİSAFİRLERİMİZ ARADIĞI HERŞEYİ BULABİLİYOR”

Doluluk oranları ne durumda peki?

Şu anda yüzde 80 doluluk oranına sahibiz. Diğer aylarda da ortalama aynı doluluk oranına sahibiz fakat Aydın’da şöyle bir yanlış algı var. Aydın’da Pazartesiden Perşembe gününe kadar otellerde doluluk var. Cuma, Cumartesi ve Pazar baya bir düşüş oluyor. İnsanlar mesela 4 güne göre yatırım düşündüğünde bu yatırım kendini karşılamaz. Yani bu bir gerçektir. Dışarıdan Cuma, Cumartesi, Pazar günleri için de bir şeyler bulmanız lazım. Ya spor kulüpleri ya da başka bir şeyler. Geçen yıl Nazilli Belediyespor gibi kulüplerin rakipleri örneğin bizde kaldı. Ancak bu şekilde takviyelerle hafta sonlarını dolduruyoruz. Bu yatırım sadece bir turizm yatırımı değil. İnsanlar burada sırf tatil için kalmıyor. Yani gelip konaklayıp gidecekler. Onun için düğüne gelen müşterilerin konaklamaları gibi konularda bu boşluğu dolduruyoruz. Biz de misafirlerimiz aynı zamanda aradığı her şeyi de bulabiliyor. 20 kişilik toplantı salonu, 80 kişilik toplantı salonu, 120 kişilik, 10 kişilik toplantı salonlarımız ticari işlerin görüşülmesine de olanak tanıyor. Bu da bizim amacımıza uygun bir durum.  

“EN İYİSİNİ YAPALIM DİYE DÜŞÜNDÜK” 

Oteldeki imkanlardan bahsedebilir miyiz? Sektöre ne gibi ayrıcalık ve yenilikler sağladınız?

84 oda, 168 yatak kapasiteli otelimizde ayrıca 4 tane VİP ve 2 tane engelli odası bulunuyor. Bunun böyle olması Aydın için de bir ihtiyaçtır. Yeni otel işletmeciliğine giren arkadaşlara da yardımcı oluyorum ben. Çünkü Aydın’a gelen misafir memnun oldu mu hep birlikte yükseliriz ama memnun olmadı mı ne bizi ne onları beğenir. Paylaşımcı olmak lazım. Benim hayata bakışım bu şekilde. Biz insanlarla diyalog halindeyiz. Bizim konaklama ücretimiz fazla gelirse daha uygun yerlere yönlendiriyoruz. Bu şekilde çok müşteri yönlendiriyoruz. Özellikle kendi sektörümüzde bizim herkesle ilişkimiz var. Aydın’da bizim konseptimizde başka otel yok. Biz yapacaksak en iyisini yapalım diye düşündük. Altından kaplama da yapsak burayı ilerletecek olan çalışma arkadaşlarımızdır. Mesela, bizim burada bizim buraya gelen doktorlarımız var, haftalık onların sağlıklarıyla ilgili, birlik beraberlikleriyle ilgili bir aidiyet duygusu yarattık biz burada. Personelde işine dört dörtlük sarılıyor. En iyi kavramı nedir? Hizmetin iyi olmasıdır. Buraya gelen misafire güler yüzünüzle bir ruh katmazsanız asla o iş yürümez. Bizim ticarette duayen ağabeylerimizden öğrendiğimize göre de bu iş böyle ilerliyor. 

“DAMAK TADINA DA ÖNEM VERİYORUZ”

Otelde hizmet anlamında nelere daha çok önem veriyorsunuz?

Avrupalı müşteri otelimize çok gelmiyor. Kaldı ki sadece turizm konseptine dönük olsaydık, deniz, kum, plaj buna göre sistem yapardık. Biz de örneğin açık büfe kahvaltımız, şehir oteline gelen misafirin önce gözünü doyurmalı. Ondan sonra personelimiz, misafirin yoldan gelince yorgunluğunu almalı. Valizini almalı, yardımcı olmalı, giderken misafire iyi yolculuklar demeli ve o insan bir daha gelmeli. Ben gerçekten ekibimle gurur duyuyorum. Gelen insanlarla o kadar aile ortamı oluşturduk ki misafirlere kendi mekanı gibi bir havayı verdik. Bünyemize aykırı olan insanlar zaten bizimle çalışamıyor. İş güvenliği kanunlarına çok uyuyoruz. Temizlik bizim olmazsa olmazımız .Her alanımız temiz olmalı. Mutfakla alakalı olarak mesela damak tadına yönelik de hareket ediyoruz. Bizim pide fırınımız var. Kömürde ızgaramız var. Çoğu otellerde müşteriye yemek konusunda çok odaklanmazlar ama bizim damak tadımız, lezzetimiz bir çok otele nazaran çok üst düzey durumda diyebilirim.  

“AYDIN’IN ÜRÜNLERİNİ SUNUYORUZ”

Otele gelen misafirlere Aydın’a özgü yöresel ürünlerden de sunum yapıyor musunuz?

Bizim normalde kullandığımız bütün gıda ürünleri Aydın’da yetişen ürünlerdir. Zeytin grubu Ortaklar’dan gelir. Reçeller, ballar, çam balı da Aydın’daki kooperatiften gelir. Ana ürünlerimiz, yani Aydın’da bulunabilecek bütün ürünler Aydın çiftçisinin ürünleridir. Yani biz dışarıdan da ürün alacaksak komşu illerden alıyoruz. Burada gerçekten Aydın ürünleri revaçta. Müşteri de Aydın’ın damak tadını öğrenip gidiyor. Biz de doğal olduğu için her ürünün tadı da farklıdır. 

Otelciliğe uyum sağlayabildiniz mi? 

Bizim işletmecilik anlamında yıllarca bir deneyimimiz vardı. Babadan dededen geliyor. Misafiri kapıda karşıla ve kapıdan yolcu et. Misafir sizin kapınızdan çıkıp kendi evine gidene kadar sizin himayenizdedir. Kendi evine vardı mı diye sormak gerekir. Misafir buradan gittiğinde ben örneğin ararım vardınız mı diye. Buradaki personel de aynıdır. Eğer biz işçi patron muamelesi gösterir, sevgimizi vermezsek hiçbir yere varamayız. Ama herkeste görevini gerektiği hassasiyetle yerine getirmelidir. İyi niyetin de suistimal edilmemesi lazım. Her gün bir şey öğreniyoruz. Örneğin bir müşteri de size bir şey öğretiyor. Mesela Koçarlıdan gelenlerin talepleri farklı, başka yerden gelenlerin talepleri farklı. Sen de ister istemez onlardan çok şey öğreniyorsun. Örneğin bazı müşteriler, sabunu müşteri bir defa kullanıyor atıyorsunuz bu doğaya zarar veriyor diyor mesela biz bu müşterilerden bir şeyler öğreniyoruz. Müşteri de bize çok şey öğretiyor. Öğrenmenin sonu yok. Her zaman yeniliğe açık olmak gerekir. Açık olmazsak yerimizde sayarız, bir yere gelemeyiz.

“İHRACATÇI FİRMA TEMSİLCİLERİNİ YÖNLENDİRİYORUZ”

Gelen misafirlerin Aydın ile ilgili olarak tanıtım anlamında sizden talepleri oluyor mu?

Dışarıdan otelimize misafir olarak gelen ihracatçı firmaların temsilcileri genelde ilimizin tarım ürünlerini soruyorlar. Biz bu tür taleplere karşı daima kendilerini Aydın Ticaret Odası’na yönlendiriyoruz. Odamız vesilesiyle ilimizdeki firmalarla da kontak kurmalarını sağlıyoruz. Tarım ürünlerinin çeşitliliğiyle de alakalı olarak biz gerekli yönlendirmeyi yapıyoruz. AYTO yetkililerimiz de bu konuda gereken her türlü desteği sağlıyorlar. Aydın’ın ürünlerinin dışarıya satılmasına bu anlamda önem veriyoruz. Aydın’dan ürün alımında bulunulmasına katkı sağlamayı da adeta kendimiz için bir görev addediyoruz. Yine Organize Sanayi Bölgelerindeki dev firmalara da otelimizde ağırladığımız ihracatçı firma temsilcilerini de yönlendiriyoruz. Turizmle alakalı olarak da otelimize gelen misafirleri örneğin Aydın’daki antik kentlere, tarihi ve kültürel önem sahip yerlere de yönlendiriyoruz. Örneğin bize Kuşadası’nda nereye gidebileceğini soruyor. Biz de misafirlerimize gerek günübirlik tekne turları gerekse balık restoranlarıyla ilgili detaylı bilgiler ve irtibat numaralarını paylaşarak yardımcı oluyoruz. Bu aynı zamanda bize de keyif veriyor. Çünkü bu sayede misafir memnuniyetini de katlamış oluyoruz. 

“MARKA OLALIM İSTEDİK”

Aymira ne demek? Neden bu ismi tercih ettiniz?
Aymira’nın isim babası Cinfikir Ajans Yönetim Kurulu Başkanı ve Marka Danışmanı Taylan Kozacıoğlu kardeşimizdir. İsim kısa zamanda markalaştı. Taylan kardeşimize bulduğu bu isim nedeniyle de teşekkür ediyoruz. Ben çetrefilli isimleri pek beğenmiyorum. Ne yazık ki günümüzde afaki bir yabancı hayranlığı var. Biz ismimiz de bu nedenle yerli ve milli olsun istedik. Bugün en önemli sorunlarımızdan birisi kendi yerli ve milli markalarımızı yaratamamaktır. Bize bir çok firma bünyelerine girmemiz teklifinde bulundu. Zaten biz aynı hizmeti sunuyoruz. Misafirlerimizden daha fazla para almanın bir gereği yok ki. Aymira olarak biz marka olalım istedik. Belki ileride kendi çalışma arkadaşlarımızla çocuklarına ve bizim de evlatlarımıza da iş kapısı olur mantığıyla bu işe koyulduk. Aymira açılım olarak ‘Aydın’da yeni doğan yıldız’ anlamını d içeriyor. Anlam olarak amacına uygun ve akılda kalıcı bir isim olduğunu düşünüyoruz. Aydın’da en iyisini yapıyorsak, ismin de en iyi olmasını istedik. 

“TURİZM, İHRACAT VE KÜLTÜR ELÇİSİYİZ”

İlerleyen süreçte ne gibi hedefleriniz var?

Kaliteli hizmet çıtasını daha da yükseltmek, en önemli hedeflerimiz arasındadır. Geçtiğimiz yılki o ticari buhran dönemi geri kaldı. Daha da düze çıkarak, Aydın içinde bir damla olan markamızla ilimize de katkı sağlamayı hedefliyoruz. Marka olma sorumluluğunu en iyi şekilde yerine getirmeyi ön planda tutarak, bir turizm, ihracat ve kültür elçisi olabilmeyi de önemsiyoruz. 6-7 sektörü barındıran bir işlem söz konusu. Yerinde spor kulüpleri de geliyor, yatırımcı ya da ihracatçı firma temsilcileri de. Biz sunduğumuz kaliteli hizmetle Aydın ile ilgili zihinlerinde olumlu bir izlenim bırakmakla da mükellefiz. 

1 yıllık süreçte hangi ünlü isimleri ağırladınız?

Dış İşleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu, Tarım ve Orman Bakanımız Bekir Pakdemirli ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanımız Rifat Hisarcıklıoğlu başta olmak üzere, siyaset, iş ve spor camiasından bir çok saygın ismi otelimizde ağırladık. Geçtiğimiz günlerde mesela Milli Savunma Bakanı Yardımcısı Şuay Alpay da otelimizin misafiri oldu. 1 yıllık süreçte ayrıca epey sanatçı da ağırladık. Spor camiası da biz tercih ediyor. Genelde üst gruba hitap ettiğimiz için otelimizde ağırladığımız bazı ünlüler de burada konakladıklarının söylenilmemesini rica ediyorlar. Biz her şeyi reklam aracı olarak da görmüyoruz ancak 1 yıllık süreçte Aydın siyasetinin önemli isimlerinden MHP eski Milletvekilimiz Ali Uzunırmak, CHP Aydın Milletvekili Bülent Tezcan ve şu an halihazırda görevdeki tüm milletvekillerimiz de otelimizi ziyaret ederek misafirimiz oldular. Yine siyasi sartilerin dışarıdan misafirleri de geldiğinde kendilerini biz ağırlıyoruz. Halihazırda bir çok sanayicimiz ve yerli ve yabancı ihracatçı firma temsilcileri de otelimizi tercih ediyorlar. Aydın’ın da bu anlamda portföyü geniş durumda.

“SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNE KATKI VERİYORUZ”

Desteklediğiniz sosyal sorumluluk projeler var mıdır?

Kendimi bildim bileli sosyal sorumluluk projelerine daima destek olmaya önem verdik. Aydın’a bizim katkı sunmamız gerekiyor ve bunun bilincinde olarak elimizden geldiğince de katkı sunmaya özen gösteriyoruz. Örneğin stajyer öğrencilerimizin eğitiminden tutun gelecek nesillere kadar sirayet edecek bilgi aktarımını da çok iyi bir şekilde yerine getiriyoruz. Aydın Tekerlekli Basket Takımı’nın bazı zamanlar maç yemeklerini organize ediyoruz. BAL Liginden 3. Lig’e çıkma mücadelesi veren Aydın Yıldızspor Kulübü’ne destek oluyoruz. Bu anlamda da hakikaten Yıldızspor, Aydın’ın gurur kaynağı bir kulübümüz. Hemen hemen amatör kulüplerimizin çoğuna da destek veriyoruz. Ben aynı zamanda Aydın Şehit Aileleri Derneği yöneticisiyim. Derneğimizle de sürekli bir diyalogumuz söz konusu. Aydın’da bizim de çorbada tuzumuz olsun diyebileceğimiz bir çok sosyal sorumluluk projesine katkılarımız devam ediyor. 

“MARKALAŞMAMIZ GEREKİYOR” 

Genç girişimcilere tavsiyeniz var mı?

Aydın’da ne kadar ticari buhranlara dönük inişli çıkışlı günler yaşıyor olsak da yatırım yapalım ve istihdama katkı sunalım. Bununla birlikte de kendi markamızı yaratalım. Biz Aydın’ın markasını, Türkiye’nin markalarını yaratmadan hiçbir yere varamayız. Bizim söz sahibi olabilmemiz için kendi markamızı yaratmamış şart. Gençlere tavsiyem budur. Geçtiğimiz günlerde otelimize bir firma geldi, gurur duydum. Nazilli menşeili bu firmamız yarasa gübresi işi yapıyor. Tarıma müthiş bir katma değeri var. O genç iki kardeşimiz Aydın’daki mağaralarda bulunan yarasa gübrelerini toplayıp işlemden geçiriyorlar. Yani kendi markalarını kurmuşlar. Yurtdışına ve yurtdışına ürettikleri gübreyi satıyorlar. Bizim ısrarla markalaşmamız gerekiyor. Markalaşmanın gereğini de yerine getirelim. 

aymira-efelerin-disariya-acilan-yuzu-oldu-130652-5a6b68f4ea23492f96157c720055419d.jpgaymira-efelerin-disariya-acilan-yuzu-oldu-130652-33ffa2e6cdf7675285145658f127145d.jpgaymira-efelerin-disariya-acilan-yuzu-oldu-130652-2035ae827e485d6058e34d7efb1acf7d.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
3 Yorum