"Eğitimde kapanması zor yaralar açılmıştır"
Eğitim ve Bilim İşgörenleri (Eğitim-İş) Sendikası Aydın Şubesi Başkanı Şaban Özdemir, 2020-2021 eğitim ve öğretim dönemine yönelik açıklamalarda bulundu. 2020-2021 Eğitim-Öğretim Dönemi'nde yaşananlardan öne çıkan başlıkları derleyen Başkan Özdemir; “Dönemin başında pandemi nedeniyle okulları kapatan ve uzaktan eğitime geçen Milli Eğitim Bakanlığı, 'dünya yıldızı' olarak tarif ettiği EBA sistemini eline yüzüne bulaştırmıştır. Eksikliklerin kapatılması için aylarca vakit olmasına rağmen, EBA'da eğitim dönemi boyunca online ders işlenememiştir. EBA'nın bu eksikliği ve düzenli olarak çökmesini 'Demek ki talep var. Ne güzel' diye karşılayan Milli Eğitim Bakanı'nın polyannacı tavrı, eğitimcileri kullanıcı bilgileri konusunda güvenilir olmayan platformlarda ders işlemeye itmiştir. Özetle: EBA-TV aynı hanede farklı sınıflarda çocuklar bulunup tek televizyon olduğu, televizyonu dahi olmayan hanelerin bulunduğu gerçeği görmezden gelinerek göstermelik hazırlanmış bir sistem olarak eğitim rezaletleri arasında yerini almıştır. Üniversiteye hazırlandığı halde lise öğrencilerinin yaklaşık yüzde 20'sinin EBA'dan hiç faydalanmamış olması bile rezaleti tek başına gözler önüne sermektedir” ifadelerini kullandı.
“MADDİ İMKANSIZLIKLAR GÖRMEZDEN GELİNDİ”
Öğrencilerin maddi imkansızlıklardan dolayı birçok zorlukla karşılaştığına değinen Başkan Özdemir; “Öğrencinin uzaktan eğitime ulaşmak için sadece table ve bilgisayara değil internete de ihtiyaç duyacağı gerçeği bile MEB'i harekete geçirmemiştir. Türkiye'nin internet altyapısı açısından sorunlu birçok ilinde dere tepe çıkarak barakalarda uzaktan eğitime ulaşmaya çalışan öğrencilere rağmen, vakıf maskesi takmış her tarikatla protokol çalışmasına giren Milli Eğitim Bakanlığı, bu konuda Teknoloji Bakanlığı ile bir çalışma yürütmemiştir” dedi.
“UÇURUM ZİRVE YAPTI”
Eğitimde yoksul öğrenci ile zengin öğrenci arasındaki uçurum bu dönemde zirve yaptığını ifade eden Başkan Özdemir; “Yoksul öğrenciler bu eğitim döneminin ne uzaktan ne de yüz yüze kısmından tam faydalanamazken ailesi varlıklı öğrenciler evde özel ders alma, özel okulların etüt adı altında işlediği derslere katılma gibi birçok imkanı bulabilmiştir. Söz konusu fırsat eşitsizliği enflasyonu en çok LGS'de görünür olmuştur. MEB, sınavda çıkacak konuları uyarılarımıza rağmen daraltmamış ve örgün, adil bir eğitim dönemi olmuşçasına soru yelpazesini geniş tutmuştur” diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.