UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

EMZİRME VE BESLENME

EMZİRME VE BESLENME

Anne sütü ve emzirme, çocuk sağlığını ve hayatta kalmasını sağlamanın en etkili ve öncül beslenme yöntemidir. Bununla karşın yaklaşık 3 bebekten 2'si önerildiği üzere 6 ay boyunca anne sütü dışı kaynaklarla beslenmektedir. Anne sütü bebekler için en ideal besindir. Emzirme haftası (1-7 Ekim) da gelmişken anne sütü ve emzirmenin önemini inceleyelim.

***
Güvenlidir, temizdir ve birçok yaygın çocukluk hastalığına karşı korunmaya yardımcı olan antikorlar içerir. Anne sütü, bebeğin ilk aylarında ihtiyaç duyduğu tüm enerji ve besin öğelerini içerir ve ilk yılın ikinci yarısında çocuğun beslenme ihtiyacının yarısı veya daha fazlasını, ikinci yarısında ise üçte birini karşılamaya devam eder.

***
Anne sütüyle beslenen çocuklar zeka testlerinde daha iyi performans gösterirler, fazla kilolu veya obez olma olasılıkları diğer çocuklara göre daha düşüktür ve ileriki yaşamlarında diyabete (şeker hastalığı) daha az yatkındırlar. Emzirme sadece bebeğe değil anneye de fayda sağlar. Emziren kadınlarda meme ve yumurtalık kanseri riski daha azdır.

***
Emzirme dönemi konusunda toplumumuzda yanlış bilgiler oldukça fazladır. Bebeğin sağlıklı olması için iki kişilik yemek yemek, sütün artması için şekerli besinleri fazla tüketmeye teşvik etmek ve süt miktarı konusunda anneye baskı yapmak gibi yaygın yanlış inançlar vardır. Anne ve bebeğinin sağlığı için yeterli ve dengeli bir emziklik dönemi beslenmesi önerilmektedir. Peki, bu beslenme nasıl olmalıdır, gelin birlikte göz atalım.

***

• Gün içinde meyve ve sebze tüketimine özen gösterilmelidir. En az 3 porsiyon meyve tüketilmelidir.
• Tam tahıllı ekmek ve makarna, mercimek, fasulye gibi besinlerle lif desteği sağlanmalıdır. Özellikle gebelikte ve gebelik sonrası süreçte kabızlık yaygın görülmektedir. Lif alımı artırmak bu sorunun önüne geçmek için ideal yöntemlerdendir.
• Yağsız et, tavuk, balık, yumurta, bakliyatlar ve yumurta gibi kaynaklardan protein ihtiyacı karşılanmalıdır. Kalp damar sağlığı ve omega-3 alımı için haftada 1 kez yağlı balık tüketilmelidir.
• Süt, peynir ve yoğurt gibi süt grubundan kalsiyum ve protein desteği sağlanmalıdır.
• Süt artırmak ve genel anne sağlığını desteklemek adına su tüketimi artırılmalıdır.
• Kafeinli içecekler tüketmeniz durumunda kafein sütünüz aracılığıyla bebeğe geçebilir ve bebeğin uyku kalitesini etkileyebilir. Çay, kahve gibi kafein içeren içecekler aynı zamanda vücudunuzdaki suyun atılmasını da sağlayacağından vücudun susuz kalmasına neden olabilmektedir.

***
Yedikleriniz ve içtiklerinizin küçük miktarda dahi olsa bebeğinize geçtiğini göz önünde bulundurmalısınız. Anne ne kadar sağlıklı beslenirse anne sütünün de o kadar kaliteli olacağını unutulmamalıdır. Yediğiniz içtiğinize bağlı olarak bebeğinizde huzursuzluk hissettiğinizde mutlaka doktorunuza danışmayı ihmal etmemelisiniz.

***

Sağlıklı bir beslenme planı içinde biz diyetisyenler her zaman yanınızdayız. 1-7 Ekim Emzirme Haftası kutlu olsun.

***

DİĞER YAZILARI

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA Arşivi
SON YAZILAR