Gayrimenkul alım-satım işlemlerinde elden ödeme, yüksek tutarlı nakit alışverişi ve doğrudan hesaplar arasında yapılan riskli para transferleri sona erecek. Ticaret Bakanlığı ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen uygulamanın 1 Temmuz 2026 itibarıyla yürürlüğe girmesiyle birlikte Güvenli Ödeme Sistemi, taşınmaz satışlarında zorunlu hale gelecek.
Güvenli Bir Hesapta Tutulacak
Uygulama ilk etapta 1 Mayıs 2026’da planlanıyordu ancak bankacılık ve tapu sistemleri arasındaki teknik entegrasyon çalışmalarının tamamlanabilmesi için 1 Temmuz’a ertelendi.
Amaç hem alıcıyı hem de satıcıyı koruyarak dolandırıcılık risklerini en aza indirmek. Yeni sistemin temelinde satış bedelinin taraflar arasında doğrudan aktarılması yerine güvenli bir hesapta tutulması şeklinde bir uygulama söz konusu.
Bloke Edilecek
Yetkililerin bildirdiklerine göre 1 Temmuz itibarıyla alıcı tarafından yatırılan tutar, tapu devri tamamlanana kadar anlaşmalı banka veya yetkili ödeme kuruluşu tarafından bloke edilecek.
Ardından ise bloke edilen bedel sistem tarafından otomatik olarak satıcının hesabına aktarılacak. Öte yandan gayrimenkul sektöründe daha şeffaf bir ticaret ortamını sağlayacak uygulamanın hırsızlık, gasp, sahte para ve ödeme anlaşmazlıkları gibi risklerin önemli ölçüde azaltması bekleniyor.