Germencik Selatin Köy Pazarı törenle açıldı

Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından daha önce Aydın’a kazandırılan köy pazarlarına, Selatin Köy Pazarı da dahil oldu.

A+A-

MURAT TAN - Koçarlı'nın Çakırbeyli, Sultanhisar'ın Kavaklı ve Bozdoğan'ın Kemer mahallerinde kurulan pazarların dördüncüsü Selatin Mahallesi’ndeki 800 yıllık çınar ağacının altına açıldı.

Selatin Mahallesi’nde düzenlenen köy pazarı açılış törenine, Aydın Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Evrim Karakoz, Germencik Belediye Başkanı Fuat Öndeş, Nazilli Belediye Başkanı Kürşat Engin Özcan, İncirliova Belediye Başkanı Aytekin Kaya, CHP Kadın Kolları İl Başkanı Ayşe Özdemir, büyükşehir daire başkanları, Selatin Mahallesi Muhtarı Kerim Çetin ile çok sayıda davetli katıldı. Açılışta konuşan Aydın Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Karakoz, Aydın’ın jeotermalle anılmasını istemediklerini vurgulayarak benzeri köy pazarlarının diğer köylerde de yaygınlaşması için ellerinden geleni yapacaklarını kaydetti.

“SELATİN KÖYÜMÜZ İÇİN TARİHİ BİR GÜNDÜR”

Açılış töreninde ilk olarak konuşan Selatin Mahallesi Muhtarı Kerim Çetin, “Selatin Köyümüz için bugün tarihi bir gün. Milat kabul edilecek bir gün. Germencik Belediye Başkanımız Fuat Öndeş’e, göreve geldiği günden beri köyümüze vermiş olduğu desteklerden dolayı teşekkür ediyoruz. Selatin Köy Pazarı projesi nedeniyle Büyükşehir Belediye Başkanımız Özlem Çerçioğlu ile Germencik Belediye Başkanımız Fuat Öndeş’e Selatin Mahallesi adına ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Mahallemize hayırlı olsun” dedi.

“HER KÖYÜMÜZ BİR İNCİ TANESİDİR”

Karnaval havasında gerçekleşen açılış törenine Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’nun rahatsızlığı nedeniyle katılamadığını söyleyen Germencik Belediye Başkanı Fuat Öndeş, “Özlem Çerçioğlu’nun çok büyük selam ve saygılarını getirdim. En kısa zamanda Çakırbeyli Pazarı’na nasıl gidip ziyaret ediyorsa buraya da gelecek ve birlikte pazarımızı gezeceğiz. Yaklaşık 5-6 ay önce bu köy meydanında konuşma yaptığımda Germencik'in her köyünün bir inci tanesi olduğunu ama bunların üzerinin toz örtülü olduğunu ve ortaya çıkarılmadığından bahsediyordum. Göreve geldiğimiz günden beri her köyümüze dokunmaya çalıştık. Selatin köyümüz konumu ve kıymetlileriyle, anıt ağacıyla çok güzel bir konumda. Önceliğimizi buraya verdik ve adım adım planlayarak bugüne getirdik” dedi.

“ÇERÇİOĞLU’NUN DESTEKLERİYLE BUGÜNLERE GETİRDİK”

Germencik Belediyesi’nin Selatin’de kurulması planlanan köy pazarı ile ilgili Çakırbeyli’de uygulanan modeli yakından görmeleri ve inceleme yapmaları için Selatinli kadınları iki hafta önde Çakırbeyli Pazarı’na götürdüklerini hatırlatan Öndeş, “Yaklaşık iki hafta önce hanımlarımız Çakırbeyli Pazarı’na gittiğinde bir kızımız fotoğraf paylaştı ve altına, ‘O günü not edin köyünüzün kaderini değiştirelim’ demiştim. O gün bugündür. Büyükşehirin desteğiyle Özlem Hanımın anaç ve kucaklayan tavrı ve destekleriyle köyümüzü bugüne getirdik. Bundan sonrası bize kaldı. Niyetimiz Germenciğimizin her köyünü, her kıymetini ortaya çıkarıp kazandırmaktır. Malumunuz Germencik tarımla ve turizmle kalkınması gereken bir ilçedir. Çiftçi kalkınırsa köylü kalkınırsa Germencik kalkınacak, Selatin kalkınacak. Biz buraya kadar getirdik. Önce 5 tane çadırı koyduk ve yola koyduğumuz Şirince tabelalarıyla vatandaşı çekmeye başladık. Bundan sonrası köylümüze kalıyor. El ele vereceğiz. Hep beraber daha güzel yerlere getireceğiz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.

“AYDIN ASLA BİR JEOTERMAL KENTİ DEĞİLDİR”

Öndeş’ten sonra konuşan Aydın Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Karakoz, geçtiğimiz dönem 5 yıllık başkan vekilliği süresince Selatin Köyü’ne çok sık gelip gittiğini belirterek, “Geçen dönem burada baya güzel işler yaptık, yapmaya da devam edeceğiz. Yollarımızı yaptık. İzmir Şirince sınırına kadar olan yolu da Büyükşehir Belediyesi olarak tamamladık. İzmir de kalan kısmın tamiratı için çalışacağını ifade etti. Yakın zamanda buranın çok ciddi bir çekim merkezi olacağını düşünüyoruz. Özlem Başkan, her zaman şunu ifade ediyor; ‘Belediyecilik, alt yapı, üst yapı, yol, köprü yapmaktan ibaret değil, aynı zamanda sosyal belediyecilik yapmak durumundayız ve zorundayız’ Aydın bir tarım kenti, Aydın Türkiye’nin en önemli tarım kentlerinden bir tanesi. Aydın asla bir jeotermal kenti değil. Aydın’ın sadece jeotermalle anılan bir kent olmasını istemiyoruz” dedi.

“DİĞER KÖYLERDE DE YAYGINLAŞTIRACAĞIZ”

“Üreticilerimizi Aydın’ın her yerinde destekliyoruz” diyen Karakoz, “Daha önce pek çok yere üretici pazarı yaptık, kooperatiflerimize de destek veriyoruz. Bildiğiniz üzere koyunculuk ve fidancılık projelerimiz de var. Bu projelerimiz önümüzdeki dönem artarak devam edecek. Ben buralara hep geldim, kendimi de biraz Selatinli hissettim. Bu pazarın açılmasından dolayı çok büyük memnuniyet ve mutluluk duyuyorum. Bu pazarın gelişmesi ve devamıyla Aydın’ın diğer köylerinde de yaygınlaşması için elimden gelen her şeyi yapacağıma da söz veriyorum. Hayırlı uğurlu olsun” diye konuştu.
Konuşmaların ardından dualar okundu ve protokol tarafından kurdele kesimiyle Selatin Köy Pazarı hizmete açıldı. Ardından Aydın Büyükşehir Kadın Mehteran Takımının marş dinletisi başladı ve davetliler köy pazarını dolaşarak alışveriş yaptı.

germencik-selatin-koy-pazari-torenle-acildi-126918-9cb5c00bd011ffaccfdfb8de0d1afabf.jpeggermencik-selatin-koy-pazari-torenle-acildi-126918-ab0eeeddf8032f2e47c934a3ea034953.jpggermencik-selatin-koy-pazari-torenle-acildi-126918-ee919c0850b4d6f6ad418bd19c2f5b43.jpeggermencik-selatin-koy-pazari-torenle-acildi-126918-5f2fbab2e4bc7e4ba67f5481c47fadc6.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.