Kilo almamak için Akdeniz diyeti uygulayın

Kilo almamak için Akdeniz diyeti uygulayın

Koronavirüs nedeniyle vatandaşların evde kendini izole etmesiyle kişiler kilo artışı yaşamaya başladı. Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Ece Boztepe, evde kalınan süre içerisinde evde kilo yönetimiyle ilgili bilgi verdi. 

A+A-

KIYMET SARIYILDIZ - Koronavirüs tedbirleri kapsamında birçok vatandaş evde kalarak kendi ve çevredeki vatandaşların sağlığını korumayı tercih etti. Evde kalınan süreç içeresinde bir çok vatandaş kilo aldığından şikâyetçi olduğunu ifade etti. Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Ece Boztepe, bu süreç içerisinde kilo alımlarına karşı vatandaşlara uyarıda bulundu. 

Korona virüs sebebiyle evde kendimizi izole ettiğimiz bu günlerde kilo almamaya da dikkat etmek gerektiğini belirten Boztepe, “Bu süreçte uygulayacağımız beslenme modeli hem kilo yönetimi sağlayan hem de optimal beslenmeyi hedefleyen, dolayısıyla bağışıklık sistemimizi potansiyel hastalık etkenleriyle yeterli mücadele edecek duruma getiren en iyi beslenme modeli ‘Akdeniz Diyeti’ olacaktır. Bu diyetin temelini, sebze-meyveler, tam tahıllar, kuruyemişler, kuru baklagiller, baharatlar ve deniz ürünleri oluşturuyor. Elbette akla ilk gelen besinlerden biri de sızma zeytinyağı. Yumurta, peynir, yoğurt, tavuk eti ve kırmızı et gibi hayvansal kaynaklı besinler daha sınırlı öneriliyor. Şeker ve şeker içeren besinler, işlenmiş et ve işlenmiş besinler önerilmiyor. Ancak kilo almamak hatta kilo kaybını sağlamak için sağlıklı bir beslenme modeli benimsemek yeterli değildir! Gün içerisinde negatif kalori dengesinin de sağlanması zorunludur. Yani besinlerden alınan enerji, gün içinde harcanılan enerjiden daha az olmalıdır” dedi. 

“SU İÇMEYİ UNUTMAYIN”
Porsiyonlarınızı azaltmak için gün içerisinde yediklerinizi not edilmesinin faydalı olacağına değinen Boztepe, su içilmesinin unutulmaması gerektiğini belirtti. Su içmek için susamayı beklememek gerektiğini söyleyen Boztepe, “Su içme konusunda yapılan en büyük hata su içmek için susamayı beklemek. Oysa vücudun ihtiyaç duyduğu en önemli besin ögesidir. Vücut suyunun yüzde 10’u kaybedilirse yaşam tehlikeye girer. Yüzde 20 kayıp ise ölümle sonuçlanır.  Yapılan çalışmalar günlük sıvı ihtiyacının büyük çoğunluğunu sadece sudan karşılayan kişilerin daha fazla lif, daha az şeker ve daha az kalorili besin tükettiğini gösteriyor. Çoğu zaman susama hissinin açlık hissi ile karıştırıldığı da unutulmamalıdır” diye konuştu.

“YETERLİ UYU”

Gün içerisinde ev temizliğinin kalori yakımında etkili olduğunu belirten Boztepe, kilo vermede uykunun da önemli olduğunu vurguladı. Boztepe önerilerine şöyle devam etti: “Yapılan bir çalışma, bir gecelik uykusuzluğun ve altı aylık yüksek yağlı diyetin, insülin hassasiyetini bir dereceye kadar aynı oranda bozabileceğini söylüyor. Bu da bir gecelik uykunun, sağlık üzerinde ne kadar önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Uyku eksikliği, bozulmuş insülin hassasiyetine ek olarak, aşırı yeme ve genelde metabolik hastalık riskini de artırmaktadır. Başka bir çalışmada ise günde ortalama 6 saat uyuyan bireylerin bel çevreleri, günde 9 saat uyuyanlara göre 3 santimetre daha fazla olduğu gösterilmiştir. Ev işi yaparak zaten çok hareket ediyorum diyorsanız, dikkat! 30 dakika boyunca yapılan ev işlerinin harcattığı kalori miktarları; ütü yapmak 84 kalori, cam silmek 153 kalori, yerleri silmek 139 kalori, evi makinayla süpürmek 121 kalori, dolap temizlemek ise yaklaşık 110 kaloridir. Ancak 1 ince dilim peynirli böreğin 250-300 kalori arasında olduğunu hatırlatmak isterim. O yüzden ev işlerine ek olarak 30-40 dakikanızı egzersize ayırmayı ihmal etmeyiniz.” 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.