Korona günlerinde zumba

Korona günlerinde zumba

Dans eğitmeni Serap Yalçındaş, korona günlerinde hem sağlığını hem de kilosunu korumak aynı zamanda psikolojik olarak moralini yüksek tutmak için evinde ailesiyle zumba yapıyor. 

A+A-

TUĞBA AYDIN - Aydın’da yaşayan Serap Yalçındaş koronavirüs nedeniyle mecburi olarak ara verdiği zumba eğitmenliğine evinde ailesiyle devam ediyor. 42 yaşındaki Yalçındaş, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Beden Eğitimi Öğretmenliği mezunu. Evli ve iki çocuk annesi olan Yalçındaş aynı zamanda voleybol, badminton, tenis ve zumba antrenörlüğü de yapmış. 4 yıldır aktif olarak zumba eğitmenliği yapan Yalçındaş, Halk Eğitim Merkezi ve bir özel spor salonu zumba dersleri veriyor. Serap Yalçındaş, sokağa çıkma kısıtlamalarının uygulandığı şu günlerde kadınların ve erkeklerin evde birlikte yapabilecekleri bir spor olarak zumbayı önerdi. Zumba ile hem beden sağlığı hem de psikolojik olarak motivasyonun sağlanması noktasında zumbanın önemli olduğuna vurgu yaptı. 

korona-gunlerinde-zumba-159945-3a1f79cd10cf42aa741a5bce5133535d.jpegkorona-gunlerinde-zumba-159945-91f6323ebd04f0a9b6ad2bb264d6a673.jpg

“600 İLA 800 KALORİ ARASI YAKABİLİRSİNİZ”

Zumbanın hem eğlendirici hem de kilonun kontrolü için bire bir olduğunu söyleyen Yalçındaş; “Zumba, spor, dans ve eğlencenin bir arada olduğu bir egzersizdir. Eğlenirken fit kalabilirsiniz. 45-50 dakika yapacağınız zumba ile yaklaşık 600-800 kalori arası yakabilirsiniz.
Özellikle evde olduğumuz şu günlerde aile bireyleriyle yapmanızı tavsiye ederim. Birlikte kaliteli ve eğlenceli zaman geçirmeniz için güzel bir fırsat. Özellikle Ramazan ayında egzersiz suresi azaltılıp dinlenme süresi uzatılarak yapılmalı” dedi. 

korona-gunlerinde-zumba-159945-626f414da3b8bbeffdc93e27f19c1d44.jpg

“BOL SIVI TÜKETMELİYİZ”

Özellikle Ramazan ayında dikkat edilmesi gereken noktalar olduğunu belirten Yalçındaş; “Oruç tutmak metabolizma hızını düşürür bunu hızlandırmak için bol sıvı tüketmek ve egzersiz yapmak şart. Egzersizleri genellikle sabahları düşük yoğunlukta ya da iftardan sonra en az 2 veya 2,5 saat sonra yapmanızı öneririm. Oruç tutmak vücutta detoks etkisi yarattığından bunu egzersizle desteklerseniz hücre yenilenme hızını en üst seviyeyi çıkarmış olursunuz. Mutluluk hormonu serotonin azalması şeker isteğini arttırır o yüzden bu şeker isteğini egzersiz yaparak azaltabiliriz” önerilerinde bulundu. 

“BİLİNÇLİ SPOR YAPILMALI”

Yalçındaş, evde spor yaparken dikkat edilmesi gerektiğini ve uyarılarda bulundu. Yanlış yapılacak bir hareketin ciddi sakatlıklara neden olabileceğini de ekledi. Doğru sporun yanında bir de esneme hareketlerinin mutlaka yapılması gerektiğini ifade eden Yalçındaş, “Evde spor yaparken bilinçli yapılması gerekiyor. Aksi takdirde sakatlıklara neden olabilir. Özellikle boyun ve bel fıtığı sorunu yasayanlar dikkat etmeli. Evde kaldığımız şu günlerde en çok ihtiyacımız olan şey güçlü bir bağışıklık sistemi.  Bunu doğru spor ve beslenmeyle sağlayabiliriz. Hepimizin evde kaldığı süreçte yaptığı en büyük hata mutfaklara girip hamur işlerine yönelmek oldu. Tabi yaptığımızda da yemeden duramıyoruz haliyle ve bende herkes gibi bu süreçte 1-2 kilo aldım maalesef. Tavsiyem kendinize hatırlatma notları hazırlamanız ve sürekli görebileceğiniz yerlere 'spor yap, az yemelisin, bol su içmelisin' vs gibi hatırlatıcılar yazabilirsiniz” dedi. 

korona-gunlerinde-zumba-159945-868985d80ec52ffcdfcde50a00248653.jpg
YEMEK YAPARKEN SPOR YAPABİLİRSİNİZ
Özellikle kadınlara tavsiyelerde bulunan Yalçındaş yemek yaparken bile spor yapmanın mümkün olabildiğini ve kendisinin  de yemek yaparken mutfak tezgahına tutunarak 5 ya da 10 tane squat yaptığını söyledi. Tabi bu sayının yaş kilo cinsiyet gibi faktörlerin farklılık barındırması dolayısıyla kişiye göre değişeceğinden doğru yapılması gerektiğine de dikkat çekti. 
En basit bir yastığı bile kullanarak spor yapabilmenin mümkün olabileceğini söyleyen Yalçındaş; "Mesela oturdukları yerde spor yapabilirler. Otururken bile minderi bacaklarınızın arasında sıkarak iç bacak hareketi yapabilir bacak kaslarınızı güçlendirebilirsiniz” dedi. 

MÜZİK EŞLİĞİNDE YAPILAN ZUMBA SIKINTILARI UNUTTURUR
Özelikle Ramazan ayında hanımlara önerim sabah pilates yani kardiyodan ziyade yoga gibi hafif sporlar yapabilirler. Zumbayı her zaman her halükarda tavsiye ediyorum çünkü zumba her şeyden önce stres attırıyor. Yani şu günlerde maddi manevi herkes sıkıntıda ve bir nebze unutabilmek için müzik eşliğinde zumba yapabilirler. Hem fit kalmak için, hem de kafalarını dağıtmak için eğlenceli bir spor. Müzik eşliğinde bir şeyler yapmak insanları daha çok mutlu ediyor. Pilatesle sayarak zaman geçmiyor ama zumba yapıyorsunuz bir saat geçtiğinde o bir saatin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz” dedi. 
Evde annesi ve 12 yaşındaki oğluyla haftanın 4-5 günü spor yapmaya çalışan Yalçındaş ailesi bunun için bir birlerini de teşvik etmeye çalışıyorlar. Evde zumba yapmak isteyenlere yol haritası sunan Yalçındaş, youtube ya da lisanslı zumba eğitmenlerinin açmış olduğu online derslere katılarak yapabileceklerini belirtti. Zumba dersi verenlerin lisanslı olup olmadığına bakılması gerektiğine de dikkat çekti. 

korona-gunlerinde-zumba-159945-a301bdf34f898f6fd75e1f4aa7915436.jpegkorona-gunlerinde-zumba-159945-d3ce797262269ee8694b2afe2a534100.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.