Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Koronavirüse Karşı Önleminizi Aldınız Mı?

A+A-

Sars-CoV-2 virüsünün neden olduğu COVID-19 hastalığının (Koronavirüs Hastalığı 2019) Türkiye’ ye geldiği resmi olarak açıklanmasından sonra ülkede panik arttı. Koronavirüs ile gribin belirtileri, etkiledikleri kişiler ve yayılma biçimleri birbirine benzese de ikisine de farklı virüs türü neden olmaktadır. O yüzden koronavirüs, grip değildir. 
          Virüs bulaştığı zaman, ciddi hastalık tehlikesi en yüksek olan gruplar ise; yaşlı bireyler, kalp hastalığı, diyabet ve akciğer hastalığı gibi ciddi kronik durumları olan bireyler olmaktadır. Toplu ortamlardan olabildiğince uzak durmak, insanlarla temas halinde olmamak oldukça önemli! Ateş ve enfeksiyon durumu geliştiyse maske kullanmak diğer insanlara bulaş riskini azaltacaktır. Hasta değilseniz maske kullanmayın. Eller, 20 saniye sabun ve su ile yıkanmalıdır. El dezenfektanların alkol oranı %60, yüzey temizliğinde kullanılacak dezenfektanların alkol oranı ise %70 olmalıdır. Temizlik, tek kullanımlık eldivenler ile yapıldıktan sonra eller iyice yıkanmalıdır.
          Hastalığa özel, bilinen bir tedavi henüz yok. Hastanın genel durumuna göre destekleyici tedaviler uygulanmaktadır. Gereksiz antibiyotik kullanmayın. Çünkü, antibiyotikler virüslerin neden olduğu enfeksiyonları önlemek veya tedavi etmek amacıyla kullanılmaz.
          Bağışıklık sistemini desteklemek, dengeli beslenmek ve daha az stresli bir yaşam tarzı benimsemek bu dönemde daha çok önem kazanmaktadır. Ancak unutmamak gerekir ki kompleks bağışıklık sistemimizi ve kendimizi sadece kelle paça çorbası içerek, soğan-sarımsak tüketerek virüslerden koruyamayız. 
-Yeterli ve dengeli beslenmenin ilk koşulu; güne kahvaltı ile başlayın.
-Renkli beslenin!  Her gün farklı renkte meyve tüketin.
-Bağırsaklardaki faydalı bakteri çeşitliliği için sebzeleriniz çeşitlendirin.
-Yoğurt, kefir, lahana turşusu gibi probiyotik besinlere yer verin. 
-Su içmek için susamayı beklemeyin. Gün içinde yeterli sıvı aldığınızdan emin olun.
-Omega-3’den zengin balık tüketimine özen gösterin. Eğer balık tüketemiyorsanız uzman görüşü ile omega-3 takviyesi kullanabilirsiniz.
-Badem, yer fıstığı, fındık gibi yağlı tohumlar E vitamini içerikleri ile bağışıklık sistemine olumlu katkı sağlarlar. Gün içinde tüketmeye özen gösterin. 
-C vitamininden zengin beslenin. Bağışık sistemini destekleyen, C vitamini içeriği yüksek; maydanoz, kivi, kuşburnu, portakal ve limon tüketin. C vitamini, besinlerden kolay bir şekilde karşılandığı için C vitamini takviyesi almanıza gerek yok. Bu dönemde bilinçsiz takviye kullanımına dikkat etmekte fayda var. Takviyeler, besinlerle karşılanamayan durumlarda düşünülmelidir. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.