Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Kurubaklagiller

A+A-

Kurubaklagiller içeriğinde bulunan besin ögeleri yönünden oldukça zengindir. Yüksek oranda lif ve protein içerir. 100 gram kurubaklagil yaklaşık olarak 20-25 gram protein, 5 gram posa ve 2 gramdan daha az da yağ içerir. Kolesterol içermez. Tanelerinin dış kısmında posa, iç kısmında da nişasta bulunur. Çinko, bakır, kalsiyum, demir mineralleri ve B12 vitamini hariç diğer B vitaminlerinden zengindir. Tahıllarla birlikte pişirildiğinde içeriğindeki proteinin kalitesi artar. Kurubaklagillerin salata gibi C vitamini içeren besinlerle tüketilmesi vücutta demir mineralinin emilimini artırır.
          Haftada en az 3-4 öğün kurubaklagil tüketilmesi gerekir. Ancak yapılarında bulunan gaz yapıcı maddeler nedeniyle daha az tercih edilmektedir. Kurubaklagilleri çok seviyor ancak gaz yapmasından şikayetçiyseniz pişirmeden bir gece önce mutlaka suda bekletmelisiniz. Böylece ıslatma suyuna gaz yapıcı maddeler geçecektir. Pişirme suyu olarak da ıslatma suyu kullanılmamalıdır. Bir gece önceden yapılan ıslatma işlemi pişirme süresini de kısaltır. Pişirme esnasında kullanılan bir tutam kimyon gaz şikayetlerinizi azaltacaktır.
          Yapılan çalışmalar kurubaklagillerin kilo verme üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Uzun süre tok tuttuğu için bir sonraki öğünde kişinin daha az yemesini sağlamaktadır. Et yiyen kişilerin, kurubaklagil tüketenlere göre bir sonraki öğünlerinde  %12 daha fazla yemek yediği tespit edilmiştir. Yapısında bulunan çözünebilir posa sayesinde kan yağlarının düşürülmesinde etkilidir. Kan basıncını düzenler, kalp-damar hastalıkları ve şeker hastalığı riskini düşürür.
          Kurubaklagilleri sofralarımıza dahil etmek için birçok sebebimiz var. Yemeklerde, salatalarda, garnitür veya tatlılarda kurubaklagilleri kullanabilirsiniz. Kurubaklagil sevmeyenlerin bile çok severek tüketeceği Nohut Cipsi tarifini ısrarla denemenizi tavsiye ediyorum. 
NOHUT CİPSİ
 Malzemeler
½ su bardağı nohut, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 yemek kaşığı kepekli galeta unu, kekik, karabiber, nane, pulbiber, kimyon
Yapılışı
Nohutlar bir gece önceden suda bekletilir. Bekletilen nohutlar temiz suyla haşlanır. Haşlama suyundan süzülen nohutlar diğer geriye kalan tüm malzemeyle beraber karıştırılarak önceden ısıtılmış 150° fırında 20 dakika boyunca, aralarda karıştırılarak fırınlanır. İster salatanıza ister üzerine yoğurt döküp tüketebilirsiniz. Afiyet olsun.    

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.