AYŞE AKTAŞ

AYŞE AKTAŞ

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Madalyonun diğer yüzü

A+A-

Pandemiden dolayı Mart ayından itibaren kapalı olan okullar açılmak üzere kolları sıvadı. Ancak veliler hala daha son durumun ne olacağını bilmedikleri için hazırlıklarına başlayamıyor. Çocuklarını okula gönderip göndermemek arasında kalan aileler net açıklamayı merakla bekliyor. Bazı veliler okulların açılması taraftarı iken bazı veliler ise açılmasını doğru bulmuyor. Belirsizlik içerisinde ise tek bir gerçek var oda şu; çocukların uzun süre disiplinli eğitimden uzak kaldıkları.

Pandemi sürecinde uzaktan eğitimde her ne kadar öğretmenlerimiz derslerine özen gösterdiyse de çocukların uzaktan eğitime ne kadar bağlı kaldıkları, ailelerin derslerle alakalı süreci ne kadar takip ettikleri, aldıkları bilgilerin yeterliliği gibi bir çok konu ile dönemi bitirilmişse de, yeni dönemin nasıl geçeceği tedirgin durumlarla başlaması belirsizliğini sürdürüyor.

Sadece veliler değil kırtasiyeciler de hazırlıklarını tedirginlikle yapıyorlar. Öğretmenlerimiz sürecin nasıl gelişeceği hakkında bir bilgi sahibi değiller. Okullar ise pandemi eğitimi için hazırlanıyor. Bu süreçte eğitim dönemindeki çocuklara kişisel olarak çok fazla iş düşüyor. Okullar hazırlanıyor, öğretmenler öğrencilerine uyarılarda hazır ancak aylardır evde kalan çocukların kendilerini korumaları ve tedbirlere uymaları büyük sorumluluk gerektiriyor. Bu konuda nasıl bir eğitim ortamını göreceğiz yetkililerin bunlar içinde kafa yormaları gerekiyor.

Eğitimcilerin üstünde durdukları bir diğer konu  da sanırım okulların bu kadar uzun kapalı kalması nedeniyle çocuklarda öz disiplin sorunlarının, ciddi öğrenme kayıplarının, sosyal medya kullanımın artması ve işlevsiz oyunların oynanmasının istenmeyen birçok soruna sebebiyet vermiş olma ihtimali olacak. Bu durumla beraber uyku düzenlerinin bozulması, beslenme düzenindeki bozuklukları pandeminin çocuklar üzerinde olumsuz etkilerinden. Madalyonun diğer yüzünde ise, çocukların eğitimlerinin temel olarak başarısızlık olarak dönüp dönmeyeceği değil, başarısızlıklarının bir ömür boyu sürmesi olasılığı.

Sözün kısası tedirginlik, endişe ve tedbirler döngüsünde çocuklarımızın gerek sağlık gerekse eğitim süreçlerinde çok dikkatli olmalıyız. Normalleşme süreci yerini rahatlamaya bırakırken çocuklarımız için daha dikkatli daha tedbirli olmalıyız. Okullarda kendi kişisel tedbirlerini almaları için daha dikkatli daha uyarıcı olmalı eğitim dönemlerini başarılı kılabilmek için çocuklarımıza destek olmaya devam etmeliyiz.
 

Önceki ve Sonraki Yazılar