UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

MAKARNA YİYEREK ZAYIFLAYIN

MAKARNA YİYEREK ZAYIFLAYIN

Diyet denince hepimizin aklına ekmeği ve türevlerini çıkarmak geliyor. Aç kalarak karbonhidrattan uzak kalarak zayıflayacağınız düşüncesi tamamen yanlış! Sağlıklı bir diyetin önemli parçalarından biri de karbonhidratlardır. Hazır Dünya Spagetti Günü gelmişken, birlikte nasıl hem makarna yiyip hem de nasıl diyet yapacağımızı konuşalım.

Kural 1: Sebze Eklemeyi Unutmayın
Dengeli tabağın parçalarını birleştirmeyi unutma. Eğer bir tabak makarna yemek istiyorsan yanına sebze eklemeyi ihmal etmemelisiniz. Hem sindirim sürecinizin hızlanması hem de kan şekerinizin dengeli şekilde yükselmesi için sebzeler oldukça önemli.

Kural 2: Protein ile Tokluk Süreni Uzat
Makarnaya ek olarak tokluk sürenizi artırmak isterseniz, proteinler bu konuda imdadınıza yetişecektir.

Kural 3: Soslara Dikkat
Diyet yaparken makarnadan ziyade içine eklediğiniz sos bizim için önemlidir. Kremalı ve yağlı bir sos tercih etmeniz kalori alımınızı artıracak ve kilo verme sürecinizi kötü etkileyecektir. Peki, bu konuda ne yapabiliriz? Sebze temelli soslar sağlıklı bir tercih olacaktır.

Kural 4: Porsiyonu Kontrol Etmelisiniz
Bütün besin gruplarında olduğu gibi makarnada da porsiyon kontrolü önemlidir. Fiziksel açlığınızın bittiği anda yemek yemeyi bırakmanız güzel bir adım olacaktır. İhtiyacınızdan fazla yediğiniz her besin depolanmak üzere yolculuğa başlayacaktır.

Kural 5: Susuz Olmaz
Makarna yerken özellikle sindirimi teşvik etmesi açısından su içmeyi unutmayın. Bu hem lokmalarınız arasında mola vermenize yardımcı olur hem de olası sindirim sorununu aşmanıza yardımcı olur. Burada önemli bir nokta var ki eğer reflü ve benzeri bir mide rahatsızlığınız varsa suyu öğünle birlikte içmemelisiniz.

Aşırı kısıtlayıcı ve sıkıcı diyetlerden ziyade her şeyden yiyebildiğiniz esnek bir diyet sonuca ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Sağlıklı ve dengeli bir planlama için bir diyetisyenle çalışmanızı öneriyorum. Sağlıkla kalın…

DİĞER YAZILARI


Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA Arşivi
SON YAZILAR