DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

MANDALİNANIN BESLENMEDEKİ YERİ

A+A-

Havalar soğumaya başladı. Kış kapıda! Mandalinalar yavaş yavaş tezgahlarda yerini almaya başladı. Mandalina bize ne gibi faydalar sunar, gelin birlikte inceleyelim.
1-Antioksidanlar Açısından Zengin 
Mandalina, flavonoidler gibi bağışıklığı artıran bileşenler açısından zengindir.  Flavonoidler, serbest radikal dengesizliğine karşı savunmaya yardımcı olan bir tür antioksidandır. Oksidasyon, yaşlanmayı ve kanser ve kalp hastalığı gibi hastalıkların başlangıcını teşvik edebilir. Dolayısıyla Flavonoidler yaşlanma, kanser ve oksidasyona bağlı diğer hastalıkların önlenmesinde bize yardımcı olur.
2-Bağışıklığı Destekler
Yüksek C vitamini içeriği göz önüne alındığında, mandalinalar bağışıklık sisteminizi güçlendirir. C vitamini, bağışıklık hücrelerinizin oksidatif hasara karşı savaşma işlevini artıran bir antioksidandır. Ayrıca zararlı mikropların ölümünü teşvik eder. Dahası, cilt ve doku bütünlüğünü iyileştirir.
3-Bağırsak Sağlığını Artırır
Besinlerde bulunan lif, sindiriminize fayda sağlar.  Mandalina da dahil olmak üzere turunçgiller özellikle çözünür lif bakımından zengindir. Çözünür lif, dışkıyı yumuşatmak için suyu bağırsağınıza çeker ve potansiyel olarak bağırsak hareketlerini kolaylaştırır. Lifli içeriği nedeniyle mandalina, kilo verme sürecine de katkıda bulunur.

Peki, biz bu sağlıklı meyveyi diyetimize nasıl ekleyebiliriz? Mandalinayı kahvaltıda ve ara öğünlerinize ekleyerek tüketebilirsiniz.  

Sağlıkla ve sevgiyle kalın


 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.