Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz Türkiye Basın Federasyonu'nun gazetecilerle düzenlediği toplantıda
temmuz ayında memur ve emeklilere yönelik refah payı verilip verilmeyeceğine yönelik soruları yanıtladı.

Emeklileri ve çalışanları enflasyona karşı ezdirmeyeceklerini söyleyen Yılmaz şunları aktardı:
“İlk 6 ayda programımızda beklediğimizden daha yüksek bir enflasyon var. Burada kanunlarımız, kurallarımız, otomatik işleyen bir sistem var. Temmuz enflasyonu çıktığı zaman memur, emekli maaşları ona göre şekilleniyor. Enflasyona hiçbir zaman ezdirmedik, böyle bir prensibimiz var. Sayın Cumhurbaşkanımızın başından beri koyduğu bir prensip. Dolayısıyla bu işliyor. Enflasyon neyse bunu mutlaka yansıtıyoruz rakamlara. Otomatik yansımadığı tek bir alan var, o da en düşük emekli maaşı. O, otomatik olmuyor, kanunla yapılan bir iş. Bunun kanunla yapılması gerekiyor. O konuda Meclis'imiz gerekli çalışmaları yapacaktır.”





