UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

MOTİVASYONUNUZA BESLENME DESTEĞİ

MOTİVASYONUNUZA BESLENME DESTEĞİ

Motivasyon, başarı ve başarısızlık, hedef belirleme ve amaçsızlık, esenlik ve mutsuzluk arasındaki süreçte fark yaratabilir. Motive olmak çoğu zaman en zor adımdır ve bu durum pek çok araştırmaya yol açan bir sorundur. Bugün motive olma durumumuza beslenmenin etkisini inceleyeceğiz.

Yapılan araştırmalarda beyindeki metabolitlerdeki farklılıkların motivasyon kapasitemizi etkileyebileceği görülmüştür. Bu metabolit seviyelerinin düzenlenmesinde beslenme desteğinin rolüne bağlı olarak motivasyonun artabileceği düşünülmektedir. Burada ana konu beynimizin kendisinin - vücudumuzdaki tüm dokular gibi - metabolizmasının bir sonucu olarak sürekli oksidatif strese maruz kalmasıdır.

Peki oksidatif stres nedir? Hücreler yakıt olarak çeşitli molekülleri "yediklerinde", toplu olarak "oksidatif türler" olarak bilinen yüksek oranda reaktif moleküller biçiminde bir dizi zehirli atık ürün üretirler. Tabii ki, hücrelerin oksidatif türleri temizlemek ve hücrenin kimyasal dengesini eski haline getirmek için bir dizi mekanizması vardır. Ama bu mekanizma devam ederken, bazen denge bozulur. Bu bozulmuş sürece "oksidatif stres" denir.

Oksidatif atıkları temizlemek için yardımcımız antioksidanlardır. Araştırmacılar antioksidan ve motivasyon sürecini anlamak için beynin en önemli antioksidanı olan glutatyon (GSH) adı verilen bir proteine ve bunun motivasyonla ilişkisine bakmışlardır. Hayvanlar üzerinde yapılan çalışmada beslenme müdahalesinin süreçte etki gösterdiği gözlemlenmiştir.

Bu çalışma, beyin metabolizmasının davranışla nasıl ilişkili olduğuna dair yeni bilgiler sağlamış ve temel oksidatif süreci hedefleyen beslenme müdahalelerini, ideal müdahaleler olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın bulguları, "biriktirici antioksidan işlevinin iyileştirilmesinin, motivasyonu artırmak için uygun bir yaklaşım olabileceğini düşündürmektedir."

Çalışmada belirtilen besin maddeleri et, tavuk, balık veya deniz ürünleri gibi yüksek proteinli gıdalarda bulunmaktadır. Daha düşük içeriğe sahip diğer kaynakları ise yumurta, ekmek ve tahıl gevrekleri gibi tam tahıllı gıdalar ve brokoli, soğan gibi bazı sebzelerdir. Siz de beslenmenize bu besinleri ekleyerek motivasyon sürecinize destek olabilirsiniz.
Sağlıkla ve sevgiyle kalın…

DİĞER YAZILARI

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA Arşivi
SON YAZILAR