Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Okul çağı çocukları için beslenme önerileri

A+A-

İçinde bulunduğumuz süreç gereği de, okul çağı çocuklarının bağışıklık sistemlerini desteklemek gerekmektedir. Düzenli uyku, fiziksel aktivite, yeterli ve dengeli bir beslenme, bağışıklığı güçlendirmenin olmazsa olmazlarındandır. Okula başlayacak her çocuğun beslenmeyle bağışıklık sistemlerini güçlendirmek için büyüme ve gelişmeleri için ihtiyaç duyduğu makro ve mikro besin öğeleriyle birlikte beslenmede çeşitliliği sağlamak oldukça önemlidir. 
YETERLİ PROTEİN VE ÇİNKO ALIMI
Sağlıklı pişirme teknikleriyle hazırlanmış yeterli miktarda proteinin günlük düzenli alımı oldukça önemli. Çünkü bağışıklık sisteminin sağladığı antikorlar protein yapıdadır. Başlıca protein kaynakları; yumurta, peynir, tavuk, balık, kuru baklagiller, çiğ badem ve çiğ fıstıktır. Çinko bağışıklık sistemini destekleyen minerallerden biridir ve çinko minerali protein içeren besinlerde bulunur. Bitkisel protein kaynakları ile hayvansal protein kaynaklarıyla dengeli bir menü oluşturmak mümkündür.
DİĞER VİTAMİN VE MİNERALLER 
A, D, E, C vitaminleri ile çinko ve selenyum mineralleri bağışıklığın güçlenmesine yardımcı olmaktadır. Ceviz, badem ve fıstık gibi kuruyemişler ve zeytinyağı her gün tüketilmelidir. Ayrıca vitamin ve mineralden zengin meyve ve sebze gruplarına mutlaka yer verilmelidir. Biber, yeşillikler, portakal, kivi, brokoli, maydanoz, roka,  limon, mandalina, greyfurt, ıspanak, domates, sarımsak, bezelye, pazı gibi besinler C vitamininden zengindir. 
Eylül ayı meyveleri: Şeftali, mürdüm eriği, kavun, karpuz, incir, üzüm, kızılcık
Eylül ayı sebzeleri: Kabak, patlıcan, soğan, semizotu, mantar, bamya, domates, salatalık, biber, mısır, pazı, barbunya, taze fasulye, kırmızıturp, börülce, havuç, fesleğen, biberiye, nane, tere, maydanoz, dereotu, reyhan.
DÜZENLİ UYKU VE FİZİKSEL AKTİVİTE
Uyku, vücudun dinlendiği, iyileştiği, kendini yenilediği zaman dilimidir. Bunun yanı sıra bağışıklık sistemimizin de düzgün olarak çalışmasını sağlamanın önemli bir parçasıdır. 6-12 yaş aralığındaki çocukların günde 9-12 saat, 13-18 yaş aralığındakilerin ise 8-10 saat uyuması önerilmektedir. 
Pandemi sürecinde daha az hareket eden çocuklar için egzersiz yapmanın tam zamanı! Düzenli fiziksel aktivite enfeksiyonlara karşı savunma sistemini güçlü kılar. Çocuklar her gün en az yarım saat sevdiği bir sporu yapmaya teşvik edilmelidir. 


 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.