DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

SARIMSAK GÜNÜ KUTLU OLSUN

A+A-

Antik Yunan hekimlerinden Hipokrat'ın her türlü hastalığı tedavi etmek için reçete ettiği sarımsağın sağlık açısından faydaları yüzyıllardır bilinmektedir. Günümüzde modern tıp da sarımsağın iyileştirici özelliklerini kabul etmektedir. 19 Nisan Sarımsak Günü olduğunu biliyor muydunuz?  Özel bir güne sahip olan bu besinin faydaları nelermiş, inceleyelim.

Daha İyi Kan Basıncı
Sarımsağın antienflamatuvar faydaları vardır ve kanın vücutta daha kolay akmasına yardımcı olur. Yapılan birkaç çalışma, sarımsak takviyesi aldığında kan basıncının%10 düştüğünü bulmuştur. 
Düşük Kolesterol
Sarımsak, kolesterolünüzü düşürerek kardiyovasküler hastalık riskini de azaltabilir. Ancak sarımsağın bu etkisi uzun süre tüketilirse görülmektedir.  Günlük rutininize sarımsak eklemek, her yıl sağlığınıza fayda sağlayabilecek, ömür boyu sürecek bir alışkanlık geliştirmenin sağlıklı bir yolu olabilir.
Azalan Kalp Hastalığı Riski
Sarımsak, kolesterolü ve kan basıncını düşürdüğü için kalp hastalığı riskini azaltmada kullanılabilir. Sertleşmiş kan damarlarını gevşeterek kalp hastalığı riskinizi azalttığı bilinir. 
Soğuk algınlığı ve Grip için Sarımsak
Sarımsak, bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Soğuk algınlığı ve grip semptomlarının şiddetini ve süresini azaltır. Çalışmalar, soğuk algınlığı semptomlarının ortalama süresinin beş günden bir buçuk güne düştüğünü bildirmektedir. Sarımsağı seviyorsanız, soğuk algınlığı hissettiğinizde beslenmenize eklemeyi deneyebilirsiniz. 
Daha İyi Atletik Performans
Eski kültürler, fiziksel performansı artırmak ve yorgunluğu azaltmak için sarımsak kullanılırmış. Şimdi  modern sporcular da egzersize bağlı yorgunluğu azaltmak için kullanılmaktadır.
Daha Güçlü Kemikler
Sarımsağın kadınlarda östrojeni artırarak kemik kaybını azaltmaya yardımcı olabileceğine dair bazı çalışmalar vardır, bu da menopozdan sonra kemik sağlığınız için önemli bir nokta olabilir.
Kemik yoğunluğu üzerinde gerçek bir etki yaratmak için sadece sarımsak yetmez. Beslenmenize süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, balıklar ve kuruyemişleri de eklemelisiniz. 
Geliştirilmiş Bellek
Serbest radikallerden kaynaklanan hasar yaşlanmaya neden olur ancak sarımsak güçlü bir antioksidan olan S-alil sistein bileşeni ile bununla savaşmaya yardımcı olur.  
 Sarımsak kolesterolü ve kan basıncını düşürme yeteneği sayesinde beynin kan akışını artırarak çalışır. Bu etkisiyle demans ve Alzheimer hastalığı gibi beyin bozuklukları riskini azaltır.
Güzel Bir Cilt
Antioksidan, antibakteriyel ve antifungal özelliği ile sarımsak bir süper besindir. Bu yönüyle cildiniz için büyük faydalar sağlar. 
Sarımsağın antioksidan özellikleri, cildinizi korur ve serbest radikallerden zarar görmesini önler. Sarımsak ayrıca cilt hücrelerinin büyümesini ve ömrünü uzatmaya yardımcı olur. 

Her besinde olduğu gibi faydaları saymakla bitmeyen bu sağlıklı besini tüketirken de dikkat etmelisiniz. Bazı besinler kullandığınız ilaçlarla etkileşebilir. Hal böyle olunca faydadan ziyade zararını görebilirsiniz. Beslenmenize eklemeden önce mutlaka diyetisyeninize danışmalısınız. 
19 Nisan Sarımsak Günü kutlu olsun. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.