DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

SU İÇMEYİ İHMAL ETMEYİN

A+A-

Vücudumuzun yaklaşık %60 ı sudan oluşmaktadır. Aydın’ın sıcak yaz günlerinde bolca terliyor ve çözümü su içmekte buluyorduk. Kış gelince bu etkiler azaldığı için su tüketimimizde bir hayli azaldı. Birçok danışanımdan da duyduğum üzere günlerce su içmesek de aklımıza gelmiyor. Suyun vücudumuza ne gibi faydaları var, beraber inceleyelim. 

Baş ağrınız varsa su içmeyi deneyin
Dehidratasyon ( susuzluk) , bazı kişilerde baş ağrılarını ve migreni tetikleyebilir. Araştırmalar, baş ağrısının dehidratasyonun( susuzluk)  en yaygın semptomlarından biri olduğunu göstermiştir. Dahası, bazı araştırmalar, su içmenin sık sık baş ağrısı yaşayanlarda ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabileceğini göstermiştir.


Su tüketimi fiziksel performansı artırır
Kaslarımızın yaklaşık % 80ini su oluşturmaktadır. Yoğun egzersizle beraber vücudun fazla ısınması durumunda susuz kalmak fiziksel performansınızı düşürebilir.
Sporcular vücutlarındaki su ağırlıklarının % 6-10 kadarını ter yoluyla kaybedebilirler. Bu, vücut ısısı kontrolünün değişmesine, motivasyonun azalmasına ve yorgunluğun artmasına neden olabilir. Ayrıca bu durum egzersizi hem fiziksel hem de zihinsel olarak çok daha zor hale getirebilir. Yoğun egzersiz yapıyorsanız ve terleme eğilimindeyseniz su tüketimini artırmak performansınızı olumlu yönde etkileyecektir.

Su içerek beyin fonksiyonunu geliştir
Beyin susuzluktan çabuk etkilenen bir organdır. Araştırmalar vücut ağırlığımızın %1-3’ü gibi hafif bir su kaybının bile beyin fonksiyonu bozabileceğini göstermektedir. % 1–3 sıvı kaybı, 68 kg ağırlığındaki bir kişi için yaklaşık 0,5–2 kg vücut ağırlığı kaybına eşittir. Bu kayıp egzersiz bir yana, normal günlük aktivitelerle bile kolayca gerçekleşebilir. Diğer çalışmalara göre, çocuklara karşı  yetişkinlerde, hafif dehidrasyon ruh hali, bellek ve beyin performansını etkilemektedir.

Kabızlığı su içerek atlatın
Kabızlık( konstipasyon)  , bağırsak hareketlerinin azalmasıyla karakterize dışkılamanın bozulduğu yaygın bir sorundur. Kabızlığın tedavi seçeneklerinden biriside su tüketimini artırmaktır.  Düşük su tüketimi hem genç hem de yaşlılarda kabızlık için risk faktörüdür. 
Su tüketimi gibi maden suyu tüketmekte kabızlığa iyi gelmektedir. Araştırmalar, magnezyum ve sodyum bakımından zengin maden suyunun kabızlığı olan kişilerde bağırsak hareket sıklığını ve tutarlılığını iyileştirdiğini göstermiştir.

Kilo verme sürecinize suyu ekleyin
Bol su içmek kilo vermenize yardımcı olur.  Bunun nedeni, suyun tokluk sağlaması ve metabolik hızınızı artırabilmesidir.
Su tüketmek kadar zamanlama da önemlidir. Yemeklerden yarım saat önce su içmek etkili bir yöntem olacaktır.

Günlük ihtiyacınız olan su miktarını hesaplamak için kilonuzu 35 ml ile çarpabilirsiniz. Gün içine yeterince su içtiğinizden emin olmalısınız. Su bardağınızı görebileceğiniz yerlere koyabilir, hatırlatıcı notlar yazabilirsiniz. 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.