TAHAP köy merkezli projelere başlıyor; "Üretim raporunu Cumhurbaşkanlığı'na sunduk"

ABONE OL
Türkiye Tarım, Hayvancılık ve Arıcılık Federasyonu (TAHAP) Genel Başkanı Sarıoğlu, köy merkezli projelere destek aradıklarını kaydederek Türkiye genelinde köy odalarını yeniden açtırma kampanyasına başladıklarını belirtti.

Aydın’dan başlayan üretici hareketi olarak Türkiye genelinde hızla yapılanarak federasyona dönüşen TAHAP, tarım bileşenlerine dönük Milli Tarım vizyonu kapsamındaki projelerine hız kazandırdı. “Köy merkezli projelere destek arıyoruz. Türkiye genelinde köy odalarını açtırma kampanyasına başladık” diyen TAHAP Başkanı Sarıoğlu, sürdürülebilir tarım politikalarına dönük uyarı, beklenti ve çözüm önerilerinde de bulundu.

“TAĞŞİŞ YAPANLAR YAPTIRIMLA KARŞILACAKLAR”

Türkiye’de balın yüzde 90’ının tağşişli satıldığına değinen Sarıoğlu, “Biz insanlarımızı seviyoruz, derdimiz geleceğimizin teminatı çocuklarımızın sağlıklı gıdayla buluşmasıdır. Şu anda Türkiye’deki balın yüzde 90’ı tağşişli satılıyor. Otel, restoran, yol boyu konaklama tesislerinin kahvaltı salonlarındaki balların yüzde 90’ı sahtedir. Geçen yıl bal 750 liraya kadar çıktı. Sonra bal fiyatları geriledi fırıncılık balı diye bir şey yaptılar yapay balın önünü açmışlar, balı arı yapar. Bunlarla mücadele ediyoruz. Direkt glikoz, NBŞ ile enzimle yapay, sahte bal yapıyorlar. Cihaz nedeniyle artık yakalanacaklar. Yeni gıda yasası nedeniyle yaptırımla karşılaşacaklar. Bunun neticelerini şubat sonu gibi bekliyoruz. Arıcılıkta en büyük problemlerden birisi tarımsal ve kimyasal zehirlerdir. Arı ayçiçeğine konuyor ölüyor, ondan çıkan yağı siz yiyorsunuz. Tarım ve gıdada bu işin şakası yok. Tarım ve gıda acilen milli güvenlik meselesi ilan edilmelidir, ilgili kurumlar üst seviyeye çıkarılmalıdır. İçişleri Bakanlığı denetimlerde direkt etkili olmalıdır. Kesinlikle bu ülkede tarımsal bürokrasi acilen yapılandırılmalıdır” dedi.

“SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM POLİTİKALARINA İHTİYACIMIZ VAR”

“Sıkıntı büyük, aynı savunma sanayinde olduğu gibi Tarım, Gıda, Tabiat Üniversitesi kurulmalıdır. Bunun vakit kaybedilmeden yapılması lazım” diyen Sarıoğlu, “Ziraat fakülteleri beş yıla çıkarılmalı, birinci yıldan sonra öğrencilerin köylüyle buluşturulması gerekiyor. Öğrenciler sahaya indirilmelidir. Biz hayvancılık ve bitkisel üretim raporunu Cumhurbaşkanlığına gönderdik. 65 kişilik akademik kurulumuz var, sorunları ve çözüm önerilerini biliyoruz. Sürdürülebilir tarım politikalarına ihtiyacımız var. Bürokrasi maalesef çok hantal ve çok yavaş işliyor. Arıcılık bir dönem fetret dönemine girmişti. İnsanlar para kazanamıyordu. Ama bu dönemi aştık. Arı yoksa bitkisel üretim olmaz. Onun için bunları tek merkezde toplamak gerekiyor. Köy merkezli üretim projelerine destek vereceksin muazzam bir denetim yapacaksın. 25-35 yaş arası kadınların sosyal güvenliklerini devlet karşılaması gerekir. Müfredatta tarım ve gıdaya daha fazla yer verilmelidir. Köy merkezli projelere destek arıyoruz. Türkiye genelinde köy odalarını açtırma kampanyasına başladık” ifadelerini kullandı.

İLGİLİ HABERLER

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.