TUTAP Başkanı Karacasu'ya hayran kaldı

Türkiye Uluslararası Turizm ve Tanıtım Platformu, (TUTAP) Genel Başkanı Fikret Yıldız, ilk kez geldiği Karacasu’ya hayran kaldı.

A+A-

GÜLAY ÖZTEKİN - UNESCO Dünya Mirası listesine alınan Afrodisias Antik Kentinin bulunduğu Karacasu’ya gelmekte geç kaldığını söyleyen Yıldız, “Buraya gelince kanaatim değişti” diyerek daha önce gelmediği için hayıflandı.

Karacasu Kültür Turizm ve Tanıtım Derneği Başkanı Bülent Eriklioğlu’nun daveti üzerine Karacasu’ya gelen TUTAP Genel Başkanı Fikret Yıldız, ilçenin tarihi ve turizm alanlarında gelişmesi ve tanıtılması konusunda bir takım ziyaretlerde ve istişarelerde bulundu. TUTAP Genel Başkan Yardımcısı Şerife Karacabay ve Aydın Temsilcisi Müzehher Günyol’u da beraberinde getiren genel başkan Yıldız, bir buçuk gününü Karacasu’nun tarihi ve kültürel zenginliklerini gezmeye ayırdı. Yöresel tatları da inceleyen Yıldız, ziyaretlerin ardından Karacasu Şehitler Parkında Belediye Başkanı Zeki İnal, AK Parti İlçe Başkanı Fuat Meriç ve TUTAP Karacasu temsilcisi atadıkları Bülent Erikloğlu ile birlikte basın toplantısı düzenledi.

ÇOK HAYRAN KALDIM
İlk kez geldiği Karacasu’ya hayran kaldığını ifade eden Fikret Yıldız, “Aslında çok gecikmiş olduğumu da ben buraya geldikten sonra anladım. Buranın bu kadar zengin bir tarihi kültüre sahip olduğunu biliyorduk ama buraya geldikten sonra anlamış olduk. Gelip görmek gerekiyormuş. Çömlek ocakları, Dandalaz köprüsü, Afrodisias Antik Kentine hayran kaldım. Yöresel özellikleri olan restoranlar, yöresel yiyecekler. Karacasu genelinde bir gezi yaptık. İlk kez geldim geç kaldığımızın farkındayım. Dün akşam keşfettik. Havasının çok güzel olduğunu gördüm. Müthiş bir yer. O kadar yer gezdim. Kahvederesi yaylasında bu kadar aşırı sıcakta havasının bu kadar serin olması, sağlık yönünden faydalı olması oda aslında Karacasu’ya ayrı bir değer katıyor. Yaylanın da tanıtılması gerekiyor. O anlamda da bir sağlık turizmi gibi düşünebiliriz. Buraya gelen insanlar gerçekten çok memnun ayrılırlar” dedi.

DAHA CİDDİ ADIMLAR ATACAĞIZ
Gelip gördükten sonra Karacasu ile ilgili kanaatinin çok değiştiğini ifade eden Yıldız, bundan sonra çok daha ciddi adımlar atacaklarını belirterek, “Benim gelmem çok faydalı oldu. Bu günü bir milat kabul edelim. Yurt dışında yapacağımız tanıtım çalışmalarında buranın üzerinde daha çok çaba sarf ederiz. Buranın en az 500 bin hatta 1,5 milyon ziyaretçisi olması lazım. Bir Pamukkale gibi buraya ziyaret edilmesi lazım. Ege'deki Efes ve Bergama'ya ya da Pamukkale'ye gelen turist mutlaka Afrdosias'a uğramalı. Antalya'dan, Denizli'den, İzmir'den gelen de uğramadan geçmemeli. Bu bağlantıları kurmalıyız.  Cumhurbaşkanımız 70 milyon turist hedefi olduğunu açıkladı. Bu 70 milyona nasıl ulaşacağız. İşte buraları tanıtarak ulaşacağız.  O yüzden bizim yükümüzde biraz ağır. Bir taraftan o Güneydoğu Anadolu bölgesinde o terör algısını ortadan kaldırıp turizm bölgesi algısı yaratmaya çalışıyoruz. Bir taraftan da o yürüttüğümüz marka şehirler de çok önemli. Biraz da oraya çok yoğunlaştık. Bu şu demek değildir oralara yoğunluk verip buraları ihmal ettiğimiz anlamına gelmesin. Biz her ilimizde bir seferberlik başlatmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

YATIRIMCILARI DAVET EDECEĞİZ
Gördüğü eksiklikler olarak en başta konaklama sorununun göze çarptığını dikkat çeken Yıldız, “Burada bir otel eksikliğimiz var. İnsanların en çok karşılaşacağı bir sorun. Yatırımcıları buraya teşvik edeceğiz. O konuda umutluyuz. Yatırımcılar açısından da çok güzel bir tercih olacaktır. Otel bence hiç boş kalmaz ve bizler turistleri buraya yönlendirirsek buranın halkı esnafları da ekonomik yönden çok rahatlamış olur. İstihdama da büyük katkı sağlar. Buradaki birlik, beraberlik ve heyecan çok büyük bir avantaj ben buradan çok umutluyum.  Ben burada o heyecanı gördüm. Belediye Başkanımız çok duyarlı ve ilgili. Karacasu, böyle bir başkana sahip olduğu için şanslı olduğunu düşünüyorum. Başkanımızda yeterince heyecan var ” diye konuştu.

SERAMİK OCAKLARI VE TAHİNLİ PİDESİ UNESCO’YA ADAY
Türkiye’de 2008 yılında faaliyetine başlayan TUTAP’ın 50 ilde 13 ülkede temsilcilikleri bulunduğunu belirten Yıldız, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile bir protokol gereği iş birliği içinde çalışıyoruz. Bakanlığımızda uluslararası alanda hedeflere ulaştırma gayreti içerisinde. TUTAP’ın özellikle UNESCO dünya geçici mirasındaki tarihi kentleri kalıcı listesine alınması yolunda önemli çalışmaları ve katkıları bulunuyor. Günden güne büyüyen bir trend yakaladık. Özellikle Aydın ilimizdeki başarımız Aydın temsilcimiz Müzehher hanımla oldu. Aylardır bizi davet ediyorlar. Doğudaki çalışmalarımız çok yoğun bir şekilde devam ediyor. Özellikle 5 ilde marka şehir çalışmamızı yürütüyoruz” dedi.
Yıldız son olarak babadan oğula asırlar boyu süregelen tarihi seramik ocaklarının UNESCO somut olmayan kültürel mirası listesine alınması ve özellikle Karacasu’ya özgü tahinli pidesini de gastronomi olarak tavsiye edebileceklerini kaydetti.

GELECEKTE KARACASU’YU TANIYAMAYACAKSINIZ

Seçildiği ilk günden beri en büyük amacının Afrodisias’a gelen turistlerin Karacasu’ya girmesini sağlamak olduğunu dile getiren Belediye Başkanı Zeki İnal, “Kültür bakanlığımızla çalışmalarımız devam ediyor. Küçükarık sokaktaki restorasyon çalışması biterse bu bizim seramikçilerle o sokağı birleştirirsek bir de konaklama sorununu çözer otel yaptırabilirsek Karacasu’ya çok güzel olacak. Ben inanıyorum biz Safranbolu’yu da geçeceğiz. Safranbolu 25 yıl olmuş. Biz yeni adım atıyoruz. 10-15 yıl sonra Karacasu’yu ben dahi tanıyamayacağımıza inanıyorum” diye konuştu. Ardından ilçeye yaptıkları ziyaret ve katkılarından dolayı Yıldız ve beraberindekilere Karacasu’ya özgü geleneksel el sanatlarından olan seramik bardak, kahve cezvesi ve fincanı hediye edildi.

tutap-baskani-karacasuya-hayran-kaldi-167457-65dc7d2959b3c6e844b7f46e2224e62f.jpgtutap-baskani-karacasuya-hayran-kaldi-167457-212fff001a105165369d7d0f7a202614.jpgtutap-baskani-karacasuya-hayran-kaldi-167457-769f06a1136f89b0aa9db8f2b62f3caf.jpgtutap-baskani-karacasuya-hayran-kaldi-167457-c897bb748ae10fbe2422e33720bbab52.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.