Bursa Yenişehir Havalimanı'nın apron kısmında yaşanan eğitim uçağı kazasında, deneyimli pilot Ünal Aster (61) ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı (42) olay yerinde yaşamını yitirmişti. Kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı'nın eğitim uçuşunda olduğu kaydedildi. Eğitimdeki uçağın piste değdiği ve tocuh go işlemi için havalanırken kırıma uğradığı belirlendi.
Kazanın Kesin Sebebi Açıklanacak
Yenişehir Havalimanı'nda saat 08.10 sıralarında tek motorlu eğitim uçağı aprona düşerken, kazada iki pilot da olay yerinde yaşamını yitirdi. Özel uçuş okuluna ait tek motorlu uçak kazası sonrası bölgeye itfaiye, ambulans ve arama kurtarma ekipleri yönlendirildi. TC UDI kuyruk işaretli uçağın burun kısmında hasar meydana gelmesi dikkat çekti. Kazanın kesin sebebinin, bilirkişi raporu ve son kule görüşmelerinden sonra netlik kazanacağı aktarıldı. Soruşturmanın ardından kaza yapan uçağın enkazının aprondan kaldırılacağı ifade edildi. Bunun yanı sıra kazanın "Touch and go" eğitimi sırasında yaşandığı ve öğretmen pilot adayı Emir Gülal Nalcı'nın eğitim uçuşunda olduğu bilgisi alındı.
Touch And Go Nedir?
"Touch and go" ile ilgili verilen bilgide, bir piste inmeyi ve tam olarak durmadan tekrar kalkış yapmayı içerdiği vurgulandı. Genellikle pilot daha sonra havaalanını devre olarak bilinen tanımlanmış bir desende daire çiziyor ve manevrayı tekrarlıyor. Böylelikle kısa sürede birçok inişin uygulanmasına imkan tanınıyor. Uçağın tekerlekleri yere değmezse, buna "alçak geçiş" ismi veriliyor.
Kritik Güvenlik Rolü Üstleniyor
Hem bir touch-and-go inişi hem de bir alçak geçiş, bir tür go-around olarak nitelendiriliyor. Planlanmamış bir touch-and-go inişi, "reddedilen iniş" veya "balked iniş" olarak da isimlendiriliyor. Bir uçağın tamamen durmaya yetecek kadar alana sahip olmadığı ancak hızlanıp tekrar havalanmaya yetecek kadar alana sahip olduğu inişlerde, touch-and-go inişler kritik bir güvenlik rolü üstlenmesiyle biliniyor.