DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

VEGANLAR NE YER? NE YEMEZ?   

A+A-

Veganlık giderek daha popüler hale gelen bir beslenme türüdür.  Son birkaç yılda, birçok ünlü vegan oldu ve mağazalarda çok sayıda vegan ürün ortaya çıktı. Bununla birlikte, bu yeme düzeninin ne içerdiğini ve vegan bir diyette ne yiyip yiyemeyeceğinizi hala merak ediyor olabilirsiniz. 1 Kasım Vegan Günü geldiğine göre bu hafta bu konuyu inceleyelim. 
"Vegan" terimi 1944 yılında İngiltere'deki Leicester Vegetarian Society'den ayrılarak Vegan Society'yi oluşturan küçük bir vejeteryan grubu tarafından ortaya atıldı. Vejetaryenler gibi etten kaçınmanın yanı sıra süt, yumurta veya diğer hayvansal kaynaklı ürünleri tüketmemeyi seçtiler. Şu anda veganlık, yiyecek, giyecek veya başka herhangi bir amaç için her türlü hayvan sömürüsünü ve zulmünü dışlamaya çalışan bir yaşam biçimi olarak tanımlanmaktadır.
İnsanlar neden vegan olur?
Etik nedenler

Veganlar, tüm canlıların yaşama ve özgürlük hakkına sahip olduğuna inanırlar. Bu nedenle, özellikle de alternatifler mevcut olduğu için bilinçli olarak bir varlığın sadece etini tüketmek, sütünü içmek veya derisini giymek için yaşamına son verilmesine karşı çıkıyorlar.
Sağlık nedenleri
Bitki bazlı beslenme kalp hastalığı, tip 2 diyabet, kanser ve erken ölüm riskinizi azaltabilir. Bazıları bu faydalar nedeniyle bazıları ise kilo vermek ve hayvan tarımında kullanılan hormon ve antibiyotiklere maruz kalmamak için vegan olurlar. 
Veganlar hangi besinleri yemezler?
Hayvansal olan bütün besinleri reddederler. Veganlar et, tavuk, balık, kabuklu deniz ürünleri, yumurta, süt ürünleri ve balın yanı sıra hayvansal kaynaklı katkı maddeleri içeren diğer ürünlerden de kaçınırlar.
Veganlar ne yerler?
Hayvansal olmayan besinleri örneğin fasulyeler, mercimek, soya peyniri, fındık, tohumlar, meyveler ve sebzeleri tercih ederler. 

Özetle veganlar, etik, sağlık veya çevresel nedenlerle veya üçünün bir kombinasyonu nedeniyle hayvansal ürünlerden kaçınan bireylerdir. Bunun yerine meyveler, sebzeler, tam tahıllar, baklagiller, kuruyemişler, tohumlar ve bu gıdalardan yapılan ürünler dahil olmak üzere çeşitli bitkisel gıdalar yerler.
Vegan beslenmeye geçmek isterseniz bunu kesinlikle bilinçli olarak yapmalı ve diyetisyeninizden destek almalısınız. Bununla birlikte, bu süreçte vücudunuzun ihtiyaç duyduğu tüm vitamin ve mineralleri aldığınızdan emin olmalısınız. Vegan günü kutlu olsun. Sağlıkla kalın...

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.