Yazın sağlıklı beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz?

Yazın sağlıklı beslenmek için nelere dikkat etmeliyiz?

Yaz mevsimi ve sıcakların artışı ile beraber vücudumuzda pek çok değişiklikler meydana gelmektedir.

A+A-

AYŞE AKTAŞ - Vücut sıcaklığının normal değerlerde tutabilmek için terleme ile birlikte sıvı kaybı da olmakta ve bu yüzden sıvı ihtiyacı artmaktadır.

Yazın bize getirdiği güzellikler ile birlikte hem vücut sağlığı hem de ruh sağlığımız için nelere dikkat etmeliyiz, ara öğün ve ana öğünlerde neler tüketmeliyiz ile ilgili Diyetisyen Özlem Orasan önemli açıklamalarda bulundu.

‘ARA ÖĞÜNLERDE MEYVELERİ,ANA ÖĞÜNLERDE SALATALARI EKSİK ETMEYİN’
Pandemi sürecinde olduğumuz şu günlerde her şeyin başında hijyen, sosyal mesafe ve maske kullanımına özellikle dikkat edilmesi gerekildiğini vurgulayan Orasan, aynı zamanda en güzel ve en güneşli yaz mevsiminin tadını çıkarmamızı tavsiye ederek sağlıklı beslenme formüllerini anlattı. Orasan,”Yazın artan meyve ve sebze çeşidi beslenme konusunda önemli rol oynuyor. Bunun yanı sıra yazın ter ile kaybettiğimiz suyu karpuz, salatalık gibi sebzelerle telafi edebiliriz. Aynı zamanda meyveler doğal şeker tatlarıyla, tatlı istediğimizi giderme konusunda da önemli rol oynuyor. Ara öğünleri için meyveler kurtarıcı yiyeceklerdir. Diyet listelerinde yağlı tohumlar fındık fıstık veya süt gruplarıyla kombinleyebiliriz. Sebzeler ise isterseniz pişirerek yada pişirmeden hazırlayabileceğimiz salatalar bize hem faydalı vitamin sağlıyor. Yaz içinde düşük kalorili sağlıklı besinleri tercih etmeliyiz. Sabah kahvaltılarında dereotu, maydanoz, roka, öğle ve akşam yemeklerinde sofralarınızda mutlaka bulunması gereken salatalar. Özellikle yaz mevsiminde demir ve lif açısından çok zengin olan semiz otunu yoğurt ile tüketebilirsiniz. Ara öğünlerimizden meyveleri ana öğünlerimizden salataları zeytinyağlı yemekleri eksik etmemeliyiz. Tabi ki porsiyon kontrolü her zaman şart” diye konuştu.

‘TEMPOLU YÜRÜYÜŞ VE SPOR HAYATIMIZDA RUTİN HALE GELMELİ’
İkinci madde olarak su tüketmenin özellikle yaz mevsiminde terle kaybedilen su miktarını kazanmak için günlük hayatımızda içtiğimiz su miktarını arttırmanın önemini vurgulayan Orasan 2 yada 3 bardak kadar su tüketimimizi arttırmamızı söyledi. Su içmeyi unutan yada sevmeyenler için tavsiyelerde bulunan Orasan,”Su içmeyi sevmeyenler suyun içine dilim limon koyabilirler. Suyu içmeyi unutanlar ise çalıştıkları alanlara göz önüne su şişlerini koyup gördükçe yudum yudum içmeleri çok önemli. Tüketeceğimiz su miktarını ardı ardına değil de gün içinde yudum yudum vücudun da kullanabileceği şekilde tüketmek gerekiyor aynı zamanda oturarak tüketmek çok önemli. Reflü, gastrit rahatsızlığına sahip bireyler için özellikle suyu oturarak tükettiğiniz takdirde midede daha fazla kalmasını sağlıyorsunuz. Tempolu yürüş ve sporu hayatımızda rutin hale getirmeliyiz .Yaptığımız her yürüyüş ve egzersiz sağlıklı bir vücuda sağlıklı bir ruh halimize yardımcı olur. Sabah temiz havada yada akşam yemeğinden 2 saat sonra yapacağımız yürüyüş bizim hem ruh hem de beden sağlığımıza çok faydalı oluyor” dedi.

‘D VİTAMİNİ BÜYÜK KISMINI GÜNEŞ IŞINLARIYLA ALIYORUZ’
Yazın en önemli vitaminin ise güneş ışığı olduğunu ifade eden Orasan, güneş ışığından sentezlenen D vitaminin gerek bağışıklık sistemimize gerekse kemik gelişimi mekanizmasına yardımcı olduğunu ve önemli bir vitamin olduğunu vurguladı. Orasan, ”Biz D vitaminin besinlerle çok az bir kısmını alabiliyoruz. Aslında D vitaminini büyük kısmını güneş ışınlarıyla alıyoruz. Özetle D vitaminin sentezlenmesi açısından günün en verimli saatleri olan 11 ile 13:00 arasında cildimizi güneşle buluşturmaya gayret edelim. Özellikle ebeveynlerin çocukları ve bebekleri için D vitamini ekstra önemli. Büyüme ve gelişme döneminde bizim en çok ihtiyacımız olan vitamin diyebiliriz. Bu güneşlenmeden sonrada hemen el yıkamaya yada duş almaya gidilmemeli çünkü D vitaminin sentezlenmesinin önüne geçmiş oluyoruz” dedi.

Tüm bunların yanında  ruh sağlığının da önemli olduğunu ve bedeni sadece besinlerle değil ruh sağlığı ile de ayakta tuttuğumuz altını çizen Orasan, temiz sakin bir havada kendimize ayıracağımız bir zaman diliminin olmasının ruhsal detoksumuz adına önemli olduğunu belirtti.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.