Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Yeni Yılda Sağlıklı Kal

A+A-

Herkes yeni yıldan bir şeyler bekler. Daha sağlıklı olmak, daha sağlıklı beslenmek de birçoğumuzun isteği. Daha sağlıklı olmak istiyorsak eğer, sağlıklı beslenme alışkanlığının kazanılması şart. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarını sürdürülebilir kılmak için ise kendinize yasaklar değil kurallar koyun.        
          Yılbaşı yemeğinde de hiçbir besinin yasak olmadığını bilerek, porsiyon kontrolü dahilinde sağlıklı seçimler yapmak mümkün. 31 Aralık günü, güne hafif bir kahvaltı ile başlanmalı. Klasik kahvaltıdan vazgeçemiyorsanız, 1-2 dilim tam buğday ekmeği, 1 yumurta, 1 dilim peynir ve mevsim yeşilliklerinden oluşan kahvaltı mutlaka yapılmalıdır. Değişik alternatiflere açıksanız eğer, yulaf ezmesi, meyve ve sütten oluşan pratik bir kahvaltı da yapılabilir. Gün içerisinde aç kalmamak, öğün atlamamak akşam yemeğinde daha fazla yememek adına önemlidir. Öğle yemeğini sebze ağırlıklı yemek, akşama yer ayırmak için doğru bir tercih olacaktır. Gün içerisinde 8-10 bardak su içmek fazla enerji alımını engelleyeceği için yeterli miktarda su mutlaka tüketilmelidir. Yılbaşı akşamını dışarıda geçirecekseniz, yemeğe kesinlikle aç gidilmemelidir. Başlangıç, çorba ve salata ile olmalıdır. Yoğurtlu ve sebzeli mezeler, birer yemek kaşığını geçmeyecek şekilde tabağa alınmalıdır. Ana yemek olarak tercihiniz et ise derisiz ve yağsız olarak, yanında bol salata ile tüketilmelidir. Eğer yılbaşı akşamı alkol kullanacaksanız, yemek ile beraber almaya özen gösterin. Aç karna alınan alkol daha çabuk kana karışır ve kan şekerindeki dalgalanmalar sizin daha fazla yemek yemenize neden olur.
          Ertesi gün, yeni yılın ilk sabahına uyandığınızda güne büyük bir bardak limonlu su ile başlayın ve gün içerisinde 2,5 litre suyun altına düşmeyin. Alkolün veya fazla karbonhidratın neden olduğu ödemi atmanın en iyi yolu yeterince su içmektir. Ayrıca şişkinliğinizi atmanıza yardımcı olacak meyvelerden kivi ve ananası tercih edebilirsiniz. Ana öğünler, az yağ ile hazırlanmış sebze yemeği veya protein ağırlıklı bir salata ile dengelenmelidir. Metabolizmayı hızlandırmak için mutlaka bir saat hafif tempoda yürüyüş yapılmalıdır. Yeni bir yılda yeni hedefleriniz için sağlıklı bir adım atmak sizin elinizde! 
Sağlıklı bir yıl geçirmeniz dileğiyle..
          


 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.