DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

YO-YO SENDROMU    

A+A-

Yo-yo denilince aklımıza yukarı aşağı giden topaçlar gelebilir. Aslında sendromda tam olarak yo-yo mantığı ile çalışıyor. Nasıl mı? Hadi inceleyelim.
Yo-yo etkisi insanların kilo verme sırasında hedef kilolarını korumakta zorlandıkları çok yaygın olarak görülen bir durumdur. Yo- yo sendromunda kişiler başlangıçta kilo vermeye başlarlar, ancak daha sonra verdikleri tüm kiloları geri alırlar. Bu süreç defalarca tekrarlanır ve sonunda bir kısır döngü haline gelir. Sonrasında diyet kısıtlaması ve ağır egzersizler tam olarak uygulansa da tekrar kilo vermek giderek zorlaşır. Aslında, artan yağlar ve azalmış kas kütlesi, bozulmuş metabolik fonksiyona katkıda bulunan başlıca faktörlerdir. Sadece vücut üzerinde olumsuz bir etki değil, yo-yo etkisi aynı zamanda ruh sağlığı için de ciddi sonuçlar doğurabilir.
Neden yo-yo sendromu oluşur?
Sağlıksız kilo verme yöntemleri buna sebep olan en önemli nedenlerdendir. Uygun olmayan kilo verme yöntemleri, egzersiz eksikliği ve zayıflama hapları kullanılması yo-yo sendromuna neden olur. 
Kalori kısıtlaması ve açlık diyetleri bir diğer önemli nokta! Kalori alımının kısıtlanması, vücut yağı yerine kas kütlesindeki azalma nedeniyle hızlı bir şekilde kilo kaybına katkıda bulunur. Kas kütlesi azaldığında, vücut otomatik olarak metabolizmayı yavaşlatarak adapte olur. Azalan metabolik fonksiyon nedeniyle kilo vermeye devam etmek sonunda daha zor hale gelir.
Neler yapmalıyız?
Vücut yağını azaltmayı ve kas kütlesini korumayı hedefleyin.
Öğün atlamaktan kesinlikle kaçının. 
Yağda kızartılmış yiyecekler gibi yüksek kalorili ve yağlı besinler yemekten kaçının.
Diyet değişiklikleri ile düzenli olarak egzersiz yapın. Özellikle ilk 6 ay boyunca haftada en az 150 dakika düzenli egzersiz yapılması önerilir. Uzun süreli kilo yönetimi sırasında sağlıklı kiloyu korumak için egzersiz süresi haftada 200-300 dakikaya kadar çıkarılmalı ve en az 1 yıl sürekli olarak devam ettirilmelidir. 
Sağlıklı kilo yönetimi programlarının genel sağlığa olumsuz etkisi olmayan sürdürülebilir kilo kaybı için biz diyetisyenlere danışmayı ihmal etmeyin.
Zayıflatıcı etkisi olduğu iddia edilen haplar, çaylar ya da mamalar kullanmaktan kaçının. 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.