Üniversitede işletme biliminin doktorasını yapan birisi olarak kalkınma ajanslarından dijital ve pazarlama desteklerini günlerce araştırıp, bulup web sitesi bile olmayan küçük sanayicilerin ayağına götürüyorum. Çünkü küçük, orta ve büyük işletmeler, ancak ve ancak dijital pazarlama unsurlarını belirli standartlara yükselterek global çapta birçok yeni ve daha kârlı müşterilere ulaşabilir dolayısıyla da ihracat oranımıza katkı sağlayabilir. Fakat pazarlama stratejilerinden tutun da kurumsal kimliğinden dijital medyasına kadar tüm pazarlama unsurlarını global standartlara getireceğimi söylememe rağmen aşırı talep istemeyen, anlamsız olmasına rağmen logodan vazgeçemeyen, bizi meşgul etmeyin diyen hatta bu bilgiler bizim işimize yaramaz diyenler bile var. Üstelik devletin verdiği bu desteklerde şirketlerin cebinden bir kuruş dahi çıkmıyor ama gene de yöneticiler binlerce liralık bedava yenilenmeyi reddediyor. Bana ne kardeşim ben mi kurtaracağım bu ülkeyi deyip derslerime odaklanmak tabi ki daha kolay ama KOBİler ihracatımızın lokomotifi. Ve Atatürk’ün de söylediği gibi “Siyasî, askerî zaferler ne kadar büyük olursa olsun, ekonomik zaferlerle taçlandırılmazlarsa kazanılacak başarılar yaşayamaz ve sürekli olamaz”. Kısacası bu destekler ve çabalar ülkemizin ve çocuklarımızın geleceği için. Doğru pazarlama stratejisi, doğru kodlanmış dijital vitrin ve tek bir sosyal medya reklamı ile 1 senelik üretim hattını yüksek kârla kapatacak büyüklükte sipariş çeken müşterilerin bulunduğuna defalarca şahit oldum. Pazarlamanın ve teşviklerin değerini bilen firmalar çoktan katma değer yarattı bile. Dolayısıyla siz siz olun bu teşvikler ayağınıza gelirse lütfen iyi değerlendirin.