Şatır Ali Ağa Camii, Aydın'ın tarihine ışık tutan önemli yapılar arasında yer alıyor. Tarihi cami hem mimari zarafetiyle hem de kültürel önemiyle dikkat çeken ibadethaneler arasında yer alırken, bölge halkının bir araya gelip ibadet ettiği, kültürel etkinlikler düzenlediği bir merkez olarak dikkat çekiyor.

OSMANLI MİMARİSİNİN İZLERİNİ TAŞIYOR
Şatır Ali Ağa Camii, geleneksel Osmanlı mimarisinin izlerini taşıyor. Kare planlı bir yapıya sahip olan Şatır Ali Ağa Camii'nin dış cephesindeki sadelik ve zarafet dikkatlerden kaçmıyor. Minaresi bölgenin karakteristik mimari özelliklerini yansıtırken mihrap ve minberi, o dönemin usta işçiliğini yansıtıyor. Tarihi camide restorasyon çalışmaları 2018 yılında başlatılıp 2 yıl sürdü. Restorasyon çalışmaları sonucunda tarihi ibadethane aslına uygun olarak estetik bir yapıya kavuşturuldu.

GEÇMİŞİ HAKKINDA BİLGİLER SUNDU
Aydın İl Müftüsü Hasan Güneş, tarihi Şatır Ali Ağa Camii hakkında değerlendirmelerde bulundu. "Camiler bir ülkenin İslam beldesi, yaşayan insanların da Müslüman olduğunun nişaneleridir" diyen Güneş, "Camiler aynı zamanda Kur'an-ı Kerim'de Allah'ın yer yüzündeki nişaneleri olarak da zikredilmektedir. Dolayısıyla ecdadımız Peygamber Efendimiz'in uygulamış olduğu Medine-i Münevvere'ye gittiğinde ilk olarak cami inşa etmesi sebebiyle yerleştikleri yerlere ilk olarak cami inşa ediyorlar. Kuyucak'ta da bunun önemli örneği olan Şatır Ali Ağa Camii'nde görmekteyiz" ifadelerini kullandı.

433 YILDIR İBADETE AÇIK
Caminin tarihi hakkında bilgiler sunan Güneş, "Bu caminin 433 yıldır ibadete açık olduğu biliniyor. Hem ecdadımızın hem de bugüne kadar orada yaşayan kardeşlerimizin namazlarını kesintiye uğratmaksızın namazlarını burada deruhte ettiklerini gösteriyor, hem de ecdadımızın cami mimarisinin o dönemlerde nasıl olduğunu bize gösteriyor. Aynı zamanda İslam sanatının güzel bir örneğini caminin içerisinde görüyoruz" sözlerini kaydetti.

AYDIN'IN HER İLÇESİNDE BU TÜR YAPILAR VAR
Bu tür camilerde ibadet etmenin insana huzur verdiğini dile getiren Güneş, sözlerini şöyle tamamladı: "Ecdadımız da bu camilerde ibadet ederek bunu bize göstermişler. Biz de onlardan almış olduğumuz bu güzel mirası bu güne kadar getirdik, bundan sonra da nesillerimiz boyunca kıyamete kadar bu camilerimiz varlığını devam ettireceklerdir.

Vakıflar Genel Müdürlüğü de bu bilinçle tarihi camilerin tekrar hayata kazandırılması, eski özelliklerini gün yüzüne çıkarmak için elinden gelen gayreti göstermektedir. Bununla birlikte Aydın'ımızın her ilçesinde buna benzer camimizin varlığını görüyoruz.

Bize düşen iki husus var. Bunlardan birincisi bu camilerde bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da ibadetlerimizi yerine getirmek, ikincisi de ecdadımızın bizlere bırakmış olduğu bu güzel eserlere sahip çıkmaktır."

Yorumlar
Editör Hakkında