UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA

GRİP OLUNCA NE YEMEYELİYİM?

GRİP OLUNCA NE YEMEYELİYİM?

Grip, son zamanlarda çoğumuza esiri altına aldı. Gripseniz, kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacak özel bir diyet olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Hadi gelin bugün bu konuya değinelim

***
Beslenme hayatımızın her anında önemlidir. Tabii ki, bağışıklık sisteminizin bu virüsle savaşmasına yardımcı olmak için iyi beslenme şarttır. Ancak vücudunuz günler hatta haftalarca grip belirtileriyle savaştığında, sağlıklı bir diyet sürdürmek daha iyi olmanıza yardımcı olmak için daha da önemli hale gelir.

***
Bu Dönemde Protein Alımı Önemlidir

***
Hasta olmasanız bile, vücudunuzu güçlü tutmak için proteine ihtiyacınız var. Vücudunuz onu güç oluşturmak için kullanır. Yağsız et, kümes hayvanları, balık, baklagiller, süt ürünleri, yumurta, fındık ve tohumlar iyi kaynaklardır. FDA, yetişkinlerin günde 50 gram protein yemesi gerektiğini söylemektedir (bu miktar kişinin kalori ihtiyacına göre değişebilir). Hamile ve emziren kadınların daha fazlasına ihtiyacı vardır.

***
Vitamin Dengesine Dikkat!

B6 ve B12 vitaminlerini sağlayan besinler, bağışıklık sisteminizin olması gerektiği gibi çalışmasını sağlar. B6 vitamini, hindi ve fasulye gibi protein açısından zengin besinlerin yanı sıra patates, ıspanak ve zenginleştirilmiş tahıl tanelerinde bulunur. Et, süt ve balık ayrıca güçlü bir bağışıklık güçlendirici olan B12 vitamini içerir.

***
Selenyum ve çinko gibi mineraller de bağışıklık sisteminizi güçlü tutar. Bu mineraller fasulye, fındık, et ve kümes hayvanları gibi protein açısından zengin gıdalarda bulunur.

***
Flavonoidler Yardımcı Olur mu?

Flavonoidler, meyve ve çiçeklerin renklerinden sorumlu olan yaklaşık 4.000 bileşik içerir. Araştırmalar, greyfurt, portakal, limon ve misket limonu gibi narenciye meyvelerinin yumuşak beyaz kabuğunda bulunan flavonoidlerin bağışıklık sisteminizi güçlendirebileceğini gösteriyor.

***
Başka Hangi Besinler Enfeksiyonla Savaşıyor?

Glutatyon, enfeksiyonlarla savaşabilmesi için bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir. Bu güçlü antioksidanı, karpuzun kabuğuna yakın kırmızı kısmında bulabilirsiniz. Ayrıca lahana, karalahana ve brokoli de bulunur.

***
Portakal suyu, özellikle posalı, C vitamini ve folik asitten zengindir, bu da bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve daha hızlı daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir.

***
Mide bulantısına ne iyi gelir?

Karnınız ağrıyorsa veya ishaliniz varsa, sıvı alımınızı oldukça yüksek tutmalısınız. Ballı sıcak kafeinsiz çay boğazınızı yatıştırabilir.

***

DİĞER YAZILARI

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
UZMAN DİYETİSYEN RANA ALKANALKA Arşivi
SON YAZILAR