Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan personelin taşınmasında kullanılan servis araçlarıyla ilgili düzenleme, “Kamu Kurum ve Kuruluşları Personel Servis Hizmet Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” başlığıyla Resmî Gazete'de yayımlandı ve uygulamaya alındı. Yeni yönetmeliğin yürütülmesi ve denetimi Cumhurbaşkanlığı tarafından sağlanacak.

Aydın’a yağmur geri geliyor: Bu günlere dikkat!
Aydın’a yağmur geri geliyor: Bu günlere dikkat!
İçeriği Görüntüle

ARAÇ YAŞI İÇİN YENİ KRİTER

Yapılan düzenlemeye göre, personel taşımacılığı amacıyla kullanılan araçların yaşı artık 21 yılı geçemeyecek. Önceden bu sınır 19 yıl olarak belirlenmişti. Resmi Gazetede yer alan yönetmeliğe göre ayrıca, yaş hesabında artık aracın üretim yılı değil, trafiğe ilk çıkış yılı dikkate alınacak. Bu da araçların kullanım süresinin daha net bir şekilde belirlenmesini sağlayacak.

Yeni yaş sınırı, kamuya hizmet veren servis taşımacılığı şirketlerinin filolarını gözden geçirmesini zorunlu hale getirebilir. 21 yaşın üzerindeki araçlar artık hizmet dışı kalacak, bu da firmaların ya araçlarını yenilemelerini ya da yeni yatırımlara yönelmelerini gerektirecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ