Dilek Özen

Dilek Özen

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Pırasa deyip geçmeyin

A+A-

Pırasa biz Aydın’da yaşayan ve bitki kültürü çok geniş olan insanlar için önemli bir sebzedir. Börekten sulu yemeğine kadar birçok yemekte kullanılan pırasanın sayısız faydası vardır. Çoğumuz çocuklara yemeleri konusunda bolca ısrarda bulunduğumuz bu güzel sebzenin faydalarını çocukken anlamıyoruz, yaşımız ilerledikçe farkına varıyor haliyle soframız dan da eksik etmiyoruz. Ben bugünkü yazımda bu güzel sebzenin faydalarını ve bir de yemek tarifi vereceğim. 


Pırasa dünyanın birçok yerinde üretilen bir sebzedir. Ülkemizin ise daha çok iç batı kısmında yetişmektedir. Pırasa lif, demir, protein, karbonhidrat ve şeker içerir. Pırasa, kalsiyum, demir, fosfor, potasyum, magnezyum, sodyum, çinko, bakır, florür, manganez ve selenyum gibi mineralleri barındırası bakımından da önemlidir. Hem besleyici hem de düşük kalorili bu sebzeyi hem sağlıklı olmak isteyenler hem de zayıflamak isteyenler gönül rahatlığıyla tercih edebilir. 

Pırasa düşük kalorili, bununla birlikte A ve C vitaminleri bakımından mükemmel bir sebzedir. Ayrıca demir bakımından önemli ve az miktarda kalsiyum da içerir. Demir, organlara, kaslara ve dokulara oksijen taşır. Kalsiyum ise kemiklerinizi ve dişlerinizi güçlendirerek sağlığını korur. Pırasa çiğ tüketildiğinde daha yüksek miktarda kalsiyum alımı elde edilir. 

Yemek tarifine gelecek olursak, en başta da değindiğim gibi pırasadan birçok yemek yapmak mümkündür. Ben Ege Bölgesinin olmazsa olmazı zeytinyağlı pırasa yemeği tarifi vereceğim.

Malzemeler; 500 gram pırasa, 1 küçük kuru soğan, 3-4 çorba kaşığı zeytinyağı, 2 yemek kaşığı pirinç veya bulgur, 2 orta boy havuç, 2 su bardağı kadar su (pırasaları 1 parmak kadar geçsin), Yarım limon suyu. 
Pırasalar iyice yıkanır 2 parmak genişliğinde dilimlenir. Yemeklik doğranan soğanlar, zeytinyağı ile birlikte tencereye konulup, sotelenir ve bir süre sonra havuçlar ilave edilir. Havuçlar 1-2 dakika piştikten sonra, pırasa ile pirinç veya tercihen bulgur eklenir. Son olarak, pırasanın üzerini 1 parmak geçecek kadar su ve limon suyu ilave edilip tencerenin kapağı kapatılır. Hazırlanan zeytinyağlı pırasa yemeği, orta ateşte 25-30 dakika kadar pişirilir. Bir süre dinlendirildikten sonra sıcak ya da soğuk isteğe göre servis edilebilir. 

Bu basit ve sağlıklı yemeği hem kendiniz hem de ailenizin sağlığı için sık sık yapabilir, gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.