Diyetisyen Buğra Öztürk

Diyetisyen Buğra Öztürk

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

Suyun Önemi

A+A-

Vücudumuzun ortalama olarak %70’ini su oluşturur ve yaşam için olmazsa olmazdır. Hayati faaliyetlerin sürdürülmesindeki öneminin yanı sıra ruh halimiz üzerine de etkisi yadsınamaz. Dolayısıyla daha iyi hissetmek ve sağlıklı yaşamak isteyen herkesin su içmesi bir gerekliliktir.
Su ve Ödem: Vücudumuz sürekli işleyen bir fabrika gibidir bu nedenle sürekli atıklar ve toksinler oluşmaktadır. Vücudun kendi doğal fonksiyonları ile bu atıkların atılabilmesi için sağlıklı bir dolaşım sistemi gereklidir ve bu da yeterli seviyede su ile mümkündür. Özellikle düzenli beslenmeyen, çok fazla ilaç kullanan, hareketsiz ve stres yükü fazla olan kişilerde bu hataların yanı sıra su içmediğinde vücutlarında daha fazla ödem sorunu olması maalesef kaçınılmazdır. Detoks organlarının (karaciğer, böbrek) ideal şekilde çalışabilmesi için yeterli su tüketimi şarttır.
Su ve bağırsak sağlığı: Bağırsakların düzenli çalışabilmesi için yeterli lif alımı, hareket ve su olmazsa olmaz 3 altın kuraldır.
Su ve kilo yönetimi: Kilo sorunu olan bireyler mutlaka diyetlerine dikkat ettikleri kadar su takibini de yapmalıdır. Vücudun dolaşımını hızlandırıp toksinleri atmasına yardımcı olur. Güncel çalışmalar metabolizmayı 1-1,5 saatlik bir sürede %24-30 oranında artırabildiğini gösteriyor.
Su ve besin emilimi: Besinlerin sindirilmesine yardımcı olmasının yanı sıra vitaminlerin, minerallerin ve diğer besin ögelerinin emilimine yardımcı olur.
Cildin en temel besini Su’dur. Cildin elastikiyetinden parlaklığına kadar su fazlasıyla etkilidir. 
Su ruhun besinidir: Yeterli su içmemek ruh halini olumsuz etkiliyor. Endişe ve stresin yanı sıra yorgunluk, kaygılı ruh hali, enerji düşüklüğü ve kafa karışıklığına neden olarak mental sağlığı düşürüyor.
Susuzluğun konsantrasyon ve bellek üzerine etkileri: İçilen suyun %75-80 kadarı beyin tarafından kullanılır, eğer yetersiz su tüketirsen unutkanlık, konsantrasyon kayıpları, depresyona eğilim artar ve sık sık baş ağrıları yaşayabilirsin. Bunu bir örnek ile açıklayacak olursak, alkol sonrası yaşanan ‘hangover’ durumunda vücut ciddi anlamda susuz kaldığı için baş ağrısı, uyku hali ve yorgunluk yaşar. Bu sadece yorgunluk değildir, vücudun senden su istediğinin çağrısıdır. Veya ramazanda orucun ilk haftası yetersiz su tüketimi söz konusu olursa sık sık baş ağrıları görülür.
Hastalıklarla savaşmana yardımcı olur. Yeterli su içmek böbrek taşı, idrar yolu enfeksiyonu, hipertansiyon gibi sorunların önlenmesine destek verir. 
Eklem ve sırt ağrılarınızın sebebi susuzluk olabilir. 
Ne Kadar Su İçmelisin?
Günde en az 2 litre içmen önemli ama bu konuda kesin bir üst sınır yok. Onun yerine idrar rengini takip ederek bunu tahmin edebiliyoruz. İdrar rengi açık renk ise yeterli su tüketiminden bahsedebiliriz, koyu ise daha fazla su tüketmeniz gerekiyor.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.