Uzm. Psk. Sibel Bilir

Uzm. Psk. Sibel Bilir

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

YENİ YILDA RUH SAĞLIĞIN İÇİN 5 ŞEY YAP

A+A-

Bir yılı daha geride bıraktık. Yeni bir yıl, yeni umutlar demektir. Yeni yılda bizleri birçok heyecan ve güzellik bekliyor. Tabi ki olumsuz şeyler de yaşayacağız hiç şüphesiz. Bu tatsız şeyleri kişisel irade ve gücümüzle aşacağımızdan da hiç şüphem yok. Yeni yılda kendimiz ve sevdiklerimiz için birçok dilekte bulunuruz. Yeni hedefler belirler, bu hedefleri başarmak için var gücümüzle çalışacağımıza kendi kendimize sözler veririz. Birçoğumuz daha düzenli olmak, sigarayı bırakmak ya da kilo vermek gibi hedefler belirleriz. Ama aslında hayatımızda bu hedeflerden çok daha büyük bir farklılık yaratacak bir hedefi yok sayarız ya da düşünmeyiz bile. Akıl sağlığımızdan bahsediyorum. Çoğumuz akıl sağlığımızı korumak ya da iyileştirmek için bir şey dilemez ya da hedeflemeyiz. Aslında eğer ruh sağlığımızı korumak ya da iyileştirmek adına çalıştığımızda belirlediğimiz diğer hedeflere daha kolay ulaşabildiğimizi fark ederiz. Yeni yılda akıl sağlığımız için yapabileceğimiz 5 şeye bir göz atalım.
1-    RUH SAĞLIĞIMI DÜZELTMEK İÇİN GİRİŞİMDE BULUNACAĞIM: Türkiye’de ne yazık ki ruh sağlığı problemi yaşamak konusunda var olan önyargı kişilerin bir terapiste gitmesini engellemekte ya da zorlaştırmaktadır. Kişiler bir ruhsal bozukluk yaşadıklarının farkında olsalar bile bunun başkaları tarafından nasıl algılanacağı korkusuyla yardım talep etmekten sakınırlar. Oysa ki psikoloji alanında eğitim almış tarafsız ve objektif bir uzman tarafından içtenlikle dinlenmek ve problemlerinize beraber çözüm bulmak yeni yılda kendiniz için yapabileceğiniz en güzel şeylerden biri olacaktır. 

2-    KENDİME DAHA İYİ DAVRANACAĞIM: Kendimize karşı bazen istemeden ya da isteyerek çok acımasız olabiliyoruz. Ne yazık ki başkalarına verdiğimiz değerin yarısını bile kendimize vermiyoruz. Halbuki öncelikle kendini sevmeli insan. Eğer kendimizi sevmez ve kendimize karşı anlayışlı ve iyi olmazsak, başkalarına karşı bunu uygulamanın bir anlamı kalmaz. 

3-    SINIRLAR KOYACAĞIM: Bazen başkalarının hayatımızda çok fazla güce ve kontrole sahip olmasına izin veririz. Eşimize, çocuğumuza, arkadaşlarımıza, iş arkadaşlarımıza, patronumuza hayatımızı çekilmez bir hale getirmelerine izin vermek ilk bakışta nezaket gibi görünse de bize büyük zararlar verir. Hayatınızda ruh sağlığınız için yeni yılda sınırlar belirleyin. İnsanların sizi ezip geçmesine ya da üzmesine izin vermeyin. Onlara bu yeni yılda dur deyin.

4-    DAHA FAZLA EGZERSİZ YAPACAĞIM: Bu her ne kadar fiziksel bir hedef gibi görünse de aslında pek de öyle değil. Egzersiz yapmanın ruh sağlığımız için ne kadar faydalı olduğu konusunda tüm araştırmacılar hemfikir. Bu yeni yılda daha aktif olmaya çalışın. Daha fazla yürüyün, bisiklete binin ya da sizin için eğlenceli olan herhangi bir egzersizi yapın.

5-    NEGATİF DÜŞÜNCE İLE SAVAŞACAĞIM: Olumsuz bir düşünceyi kafamızda sürekli düşünüp durmak, pozitif düşünmek yerine negatif düşünmek bir problemi çözme konusunda daha realistik bir bakış açısı gibi görünse de aslında yanlış bir yaklaşımdır. Negatif düşüncelerden arınmak ve problemlerimize daha pozitif bir bakış açısı ile yaklaşırsak daha verimli bir şekilde onları aşabiliriz. 
Yeni yılın hepimize mutluluk, huzur ve sağlık getirmesi dileğiyle.  

Önceki ve Sonraki Yazılar