Geçtiğimiz Ocak ayında THY Yönetim Kurulu Başkanı olarak atanan Ahmet Bolat, Ramazan Bayramı öncesinde personele yönelik yayınladığı mesajında, “Aydın Çıldır’da bulunan Türk Hava Yolları Uçuş Akademisi’nin kapasitesini ikinci pisti de gündeme alarak artıracağız” dedi.

***

İyi, güzel ve hoş bir açıklama ancak ikinci pistin gündeme alınmasındaki gerekçe ne yazık ki Çıldır Havalimanı’nın sivil uçuşlara ya da kargo taşımacılığına açılması noktasında değil!

***

Çünkü Bolat açıklamasının devamında, “Eğitim maliyeti 140 bin avro civarında bir ücret olmasına rağmen talebin ciddi anlamda yükselmesini gözlemliyoruz” diyor.

***

Yani daha çok pilot eğitimi için Çıldır’a ilave pist gerektiğini de bu açıklamadan anlıyoruz. Zira Bolat’ın açıklamasında da pilot eğitimi vurgusu öne çıkıyor.

***

Tabi bu konunun dışında Çıldır Havalimanı özelinde ele alınması gereken bir diğer konu daha var!

***

Aynı zamanda İYİ Parti’den İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi Üyesi olan havacılık haber portalı sahibi Ali Kıdık’ın, THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat’a Çıldır Havalimanı ile ilgili yaptığı çağrı, halen gündemdeki sıcaklığı koruyor.

***

Açıkçası Kıdık’ın Bolat’tan Aydın'a sınırsız yetkili denetmenleri göndermesini isteyecek kadar çarpıcı mahiyetteki iddialar, bir süredir de sıklıkla konuşuluyor!

***

Kıdık’ın Çıldır Havalimanı ile ilgili iddialarını kapsayan açıklamasıysa aynen şöyle;

“Ahmet Bolat, Aydın Çıldır Havaalanına bir göz atsın. Gerçek manada teftiş ettirsin. İnanılmaz yolsuzluk iddiaları, rüşvet iddiaları mevcut. Tam manası ile şirketi düşünecek, onun, bunun yakını, akrabası denilip üstü kapanacak bir denetim değil şirket çıkarlarını düşünecek, sınırsız yetkili denetmenlerin Aydın’a gönderilmesinde fayda var. Mesela bir kafeterya konusu var ki içinden çıkılmaz. Orada bu işlere bakan kişilerin liyakatleri, eğitimleri işi layıkıyla yapıp yamadıkları mutlaka sorgulanmalı. Çıldır’da bulunan akademi derinden incelenmeli. İstanbul’a uzak diye göz ardı edilmemeli. Şirketin Japonya’daki müdürlüğü kadar Aydın’daki şirketi de önemlidir”

***

Kıdık’ın açıklamalarına bakılırsa gerçek manada teftişi gerektirecek sıkıntılar olduğu ortada ancak bu çağrının üzerinden geçen zaman dilimine dönük bakıldığında ne tür bir ilerleme kaydedilebilmiş, orası muamma!

***

Benim de THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat’a öncelikli çağrım, yolsuzluk iddialarının üzerine hassasiyetle eğilmesiyle birlikte Çıldır Havalimanı’nın sivil uçuşlara ve kargo taşımacılığına açılması noktasında Aydınlıların taleplerine kulak tıkamamalarıdır!

***

Son Başbakan Binali Yıldırım’ın sözünü yerde bırakmamak bir kenara, bu konunun Aydın için ne kadar büyük önem arzettiği, şirketin Japonya’daki müdürlüğüne daha çok önem veren THY Yönetimi tarafından da samimiyetle anlaşılmalıdır!

***

THY Başkanı Bolat, Çıldır Havalimanı konusunu ele alacak olursa bu noktada bir diğer tavsiyem de Aydınlı bağışçı aileyle görüşerek meramını dinlemesi, tapudaki şerhten Adnan Menderes’in hayaline uzanan süreci irdelemesi, darbecilerin nasıl sivil uçuşlara kapatarak rotasını askeri yasak bölgeye çevirdiğine ilişkin de malumat sahibi olmasıdır!

***

Bir önceki yönetimin sergilediği tavır gibi, “Nasılsa 2032’ye kadar sözleşme var, Aydınlılar sivil uçuşlara ve kargo taşımacılığına açılmasını istiyormuş, kim takar Aydınlı’nın meramını!” diyorsanız orası ayrı bir konu ama 1961’de Aydın’ın özbeöz evladını asan darbe yönetiminin sivil uçuşlara kapatarak önüne ket koyduğu Çıldır Havalimanı konusu Aydın için hayatidir, bilesiniz!

***

DİĞER YAZILARI