Aydın Efeler’de şehir merkezinden geçen demiryolu hattının yer altına alınması konusu, hatırlanacağı üzere geçtiğimiz yıllarda gündeme gelmiş ancak aradan geçen süreçte bir arpa boyu yol katedilememişti.

Kaldı ki geride kalan sürece dönük baktığımızda, çift hatlı tren yolu projesinin de sözde pandemiden önce düğmeye basılarak hayata geçmeye başlaması beklenirken, askıda kalmaya devam ettiği de bilinen bir gerçek.

Hal böyleyken, Türkiye’de ta Osmanlı döneminde ilk demiryolu hattının döşendiği Aydın, bu konuda ciddi anlamda günümüzde geldiğimiz noktada ihmal edilmektedir.

Oysa çok uzak değil örneğin Eskişehir’e bakalım; Tüm milletvekilleri, siyasi partileri, yerel yönetimi ve bürokrasi ilde tek yürek olarak merkezden geçen demiryolu hattının yeraltına alınmasını geçtiğimiz yıllarda başardı.

Eskişehir’e baktığımızda orası da mevcut iktidarın yerelde iş başında olduğu bir il değil ancak demek ki ilin ali menfaatleri adına ortak paydada buluşan birileri boş durmuyor!

Bize baktığımızdaysa Aydın’ın taleplerini yukarıya doğru şekilde aksettirip talep etmesi gereken iktidar milletvekillerimiz ya da muhalefetten de bu konularda herhangi bir ses gelmeyince dolayısıyla ilimizin öncelik arzeden ulaştırma projelerinin yüzüne de dönüp bakan olmuyor!

Oysa çok uzun değil, 2015 yılında merkezden geçen demir yolu hattının yer altına alınması gündemdeydi.

Hatta dönemin TCDD 3. Bölge Müdürü de bunun teknik olarak mümkün olduğunu ama çift hatlı tren yolu projesinde bunun planlanmadığını açıklamıştı.

Peki bu konularda bastıran, talepkar olup üzerinde duran iktidar milletvekillerimiz oldu mu? Hayır!

Muhalefet milletvekilleri dosdoğru kamuoyu oluşturabildi mi? Hayır!

STK’larımz tek yürek olup bu talebi yüksek sesle dillendirebildi mi? Hayır!

Kaldı ki, ödeneği bile hazırken birden bire iptal olarak ayrılan bütçenin tamamının bölünmüş yol projelerine aktarıldığı Güllük Demiryolu projesi de senelerdir sümenaltında öylece durmuyor mu?

Senelerdir, Selçuk'tan Ortaklar'a kadar 8 bin 260 metrelik bir demiryolu tüneli yapılarak mesafenin kısalacağını konuşuyoruz. Ortaya konan bir eser var mı?

Oysa bu tünel yapılsa yolcu trenlerinin hava limanına 35-40 dakika aralığında ulaşacağı biliniyor ama neden bir türlü gerekli ödenek çıkamıyor!

Tahminlerime göre 2023 bütçesinde de bu konuda yeterli pay ayrılabilmiş durumda değildir!

O halde bu ilin ali menfaatlerini savunması, sorunlarına sahip çıkıp taleplerini yukarıya taşıması gerekenler ne alemde?

Önümüzde ‘Genel Seçimler’ var.
Hakikaten hem iktidar hem de muhalefet kanadının ciddi anlamda biz bu 5 yıllık sürede işimizi layıkıyla ve hakkıyla yapabildik mi diye kendi kendilerine bir sormaları lazım!

Vesselam; Aydın’ın öncelikleri bellidir! Daha öncesi müjdeleri verilen Aydın Çıldır Havalimanı’ndan tutun, Ortaklar-Selçuk Tüneli’ne, Güllük Demiryolu Projesi’nden tutun şehir merkezinden geçen tren yolunun yer altına alınması projesine kadar üzerinde önümüzdeki dönem ciddi bir çalıştırma ortaya konulması, ilimizin gelecek projeksiyonu açısından da hayatidir.

Umarız önümüzdeki dönemde bu konuları kendilerine dert edinecek milletvekillerine sahip oluruz.

Sağlıcakla kalın.

DİĞER YAZILARI