Öncelikle hepinize merhabalar sevgili Hedef Gazetesi okuyucuları… Ben Asena Yavaş bundan sonra siz değerli okuyuculara fikirlerim ve düşüncelerimden oluşan yazılar yazacağım. İlkyazımın konusu dijital çağ olacak. Hepimizin bildiği gibi dijital yayın platformlarına olan ilgi gün geçtikçe büyüyor.

Şimdi kendimize bir soru soralım. Ücretli olmasına rağmen dijital platforma yoğun ilgi neden var? Öğrenci indirimi yapan ya da ilk ay ücretsiz gibi kampanyalar sunularak dijital platformlara insanlar çekiliyor. Genç ve yetişkin kesim televizyonu değil de dijital ortamı tercih ediyor. Sosyal mesafe önlemleri, seyahat yasakları, karantinalar ve işyerlerinin kapatılması dünya çapında toplumların yapısını değiştirmektedir. İnsanlar yapılan kısıtlamalar doğrultusunda bir nevi evlere hapsoldu.

Televizyon dizilerine ayrılan zaman yaklaşık 3 veya 4 saati buluyor. İnsanlar bunu zaman kaybı olarak gördükleri için televizyon bir adım geride kaldı. Ancak televizyonları haber saatlerinde veya yapılan programlar için kullanan insanların çoğunlukta olduğunu söyleyebiliriz. Yayınlanan diziler izleyici tarafından internet ortamında reklam bulunmadığı için tercih görüyor ve oradan izliyor diyebiliriz. Hatta kimi sosyal medya araçlarında belli bir ücret karşılığı reklamları kaldırıyor. Böylelikle zamandan tasarruf etmemizi sağlıyor.


Geçenlerde bir araştırma verisine denk geldim. İstanbul Ekonomi Araştırma platformu, dijital yayınlarla ilgili yaptığı ankette kullanım sebeplerini araştırmış. Anket sonucunda, Türkiye’de bu platformları kullananların yüzde 49,9’unun haftada 8 saatten fazla yabancı içerik izlediği ortaya konmuş.
Günümüzü göz önünde bulundurduğumuzda insanlar yenilikçi bir yayın politikasının izinde gidiyor. Dijitalleşmenin yoğun olduğu çağ ile bu artış paralellik gösteriyor. Kendimi de işin içine kattığımda bu platformlardan içerik seçerek bir şeyler izlemek tabi ki daha cazip bir hale geliyor. Kimi aileler çocukları için olumsuz içerik barındırdığını söyleyebiliyor. Ancak bu engellenebilir. Çocuklar için uygun içerikler tercih edilebilir. Kendimizi dijital çağdan soyutlayamayız. Bu çağın getirilerini faydaya dönüştürmek yine bizim elimizde olacaktır.