Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Uzman Diyetisyen Ece Boztepe

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

İŞTAHINI YÖNETMENİN 5 YOLU

A+A-

          Gün içerisinde, iştah artışını tetikleyen birçok iç ve dış faktöre maruz kalabiliyoruz. Duygu durumu, sosyal medya, uzun açlık süresi, çevremizdeki insanların yedikleri, bulunduğumuz ortamın ambiyansı çoğu zaman ihtiyacımızdan daha fazla kalori almamıza neden olabilmektedir. 
1)    Devamlı atıştırmaya neden olan yiyecekleri görünür yerde bırakmayın. Hatta onları satın almayın! 
          Sağlıklı beslenme, mutfakta başlar. Yemekler, haftalık olarak planlanıp, ona göre market alışverişine çıkılmalıdır. Her gün ne pişireceğim derdi, sağlıklı beslenmenin önündeki engellerden sadece biri. Plansızlık, sizi ekonomik olarak da yorarak, gereksiz alışveriş yapmanıza neden olacaktır.
2)    Tabağınıza yiyebileceğinizden daha fazla yemek koymayın!
          Pişirilen yemeği tabaklara servis yaptıktan sonra, tencerede kalan yemeği sofradan uzaklaştırın. Tabağınıza ilk olarak yiyebileceğiniz kadar yemek alın. Çünkü insanlar, kendilerine verilen porsiyonun ortalama olarak %92’sini tüketmekte eğilimindedir. Eğer porsiyon kontrolünü yapmakta sıkıntı yaşıyorsanız, 32 cm’lik tabaklar yerine 24 cm’lik tabaklar kullanarak  %27 daha az yemek yiyebilirsiniz.
3)    Yemek yerken sadece yemekle ilgilenin!
          Yemek esnasında dikkat dağıtıcılardan uzak durmak gereksiz kalori alımını engeller. Yemeğinizin lezzetini, aromasını ve dokusunu tadarak yemek,  sizin yemekten daha fazla zevk almanızı ve daha az  kalori almanızı sağlayacaktır.
4)    Açlığınız duygusal mı fiziksel mi ayırt edin!
           Canınız çikolata veya cips istediğinde gerçekten aç olup olmadığınızı kendinize sorun. Fiziksel açlığın, yorgunluk, baş dönmesi veya midenizde hissettiğiniz boşluk gibi çeşitli belirleyicileri vardır. Oysa duygusal açlık ise belirli bir yiyeceğe duyduğunuz arzu ile tanımlanmaktadır. Duygusal açlık durumlarında, su içmek, dans etmek veya yürüyüş yapmak gib dikkatinizi dağıtacak aktivitelerde bulunmak oldukça önemli.
5)    Çiğneme süresini uzatın!
          Yemek yemeye başladığınızda doygunluk hissi 20 dakikada ortaya çıkar. Bu süreden daha kısa zamanda yemeği bitirmeniz, daha çok yemenize ve iştahınızı yönetememenize neden olur. Her lokmada, çatalı, kaşığı elinizden bırakmak bir sonraki lokma için size zaman kazandıracaktır. Kilo kontrolü için en iyi eylemin ‘’çiğnemek’’ olduğunu unutmayınız.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.