Almanya’nın ev sahipliğinde yapılan organizasyonda ay yıldızlı formayla yarışan sporcu, disk atmada sezonun en iyi derecesi olan 61.15 m ile birinci olurken; Türkiye'nin Dünya Üniversite Yaz Oyunları tarihinde disk atma branşında kazandığı ilk altın madalya ile de tarihe geçti.
Türk atletizminde son yıllarda yükselen isimlerden biri olan Özlem Becerek, uluslararası arenada bir kez daha göğüsleri kabarttı. FISU 2025 Dünya Üniversite Yaz Oyunları’nda kadınlar disk atma branşında yarışan milli sporcu, sergilediği üstün performansla altın madalyanın sahibi oldu. Becerek, bu başarısıyla hem Türkiye’ye büyük bir gurur yaşattı hem de Türk kadın atletizminin dünya sahnesindeki yerini daha da güçlendirdi. Becerek'in yaptığı derece, yalnızca yarışmanın birinciliğini getirmekle kalmadı; aynı zamanda Türkiye'nin Dünya Üniversite Yaz Oyunları tarihinde disk atma branşında kazandığı ilk altın madalya olarak tarihe geçti.
Henüz genç yaşına rağmen Avrupa ve dünya çapında dikkatleri üzerine çeken Özlem Becerek, özellikle kadın sporculara ilham olarak, Türkiye’de kadınların spora katılımını teşvik eden önemli bir rol model haline geldi.

“TEBRİK EDERİM”
ADÜ Rektörü Prof. Dr. Bülent Kent, sporcu Özlem Becerek ve Milli Takım Teknik Direktörü ve sporcunun antrenörü Doç. Dr. Ali Güreş’i tebrik ettiği açıklamasında “Milli sporcumuz Özlem Becerek’i bu büyük başarısından dolayı yürekten kutluyorum. Türk bayrağını uluslararası arenada gururla dalgalandırdığı için teşekkür ediyorum. Öğrencimiz bizleri ve ülkemizi gururlandırmaya devam edecektir. Ayrıca bu başarıda emeği olan herkesi tebrik ediyorum.” dedi.
Atletizm Milli Takım Teknik Direktörü ve sporcunun antrenörü ADÜ Spor Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ali Güreş, Özlem Becerek’in bu başarısının çok önemli olduğunu ve birçok büyük organizasyonda daha nice başarılar kazanacağından emin olduğunu söyledi.




